Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Dat de wereld verandert en dat dat razendsnel gaat, dat weten we nu wel. Dat het roer om moet, is bij menigeen doorgedrongen. Disruptie is dan ook het nieuwste toverwoord, met disrupt or be disrupted als credo. Maar de prangende vraag is: hoe pakken we het aan?
Menno Lanting onderzocht het fenomeen disruptie en hoe organisaties ermee omgaan. Dankzij de vele cases die hij in zijn werk tegenkomt, ontdekte hij een aantal belangrijke strategieën om met nieuwe technologie, een snel veranderende markt en de hogere verwachtingen van consumenten en burgers om te gaan. Voor een aantal organisaties is volledige disruptie daadwerkelijk de enige strategie die zinvol is. In andere gevallen gaat de technologische verandering echter meer geleidelijk en is het effectiever om aandacht te geven aan het verbeteren van de basis en aan gerichte innovatie. In hun streven om businessmodel, producten en diensten ingrijpend te vernieuwen gaan veel organisaties namelijk voorbij aan de vraag of de organisatie überhaupt klaar is voor een dergelijke beweging.
In De disruptieparadox geeft Lanting een nuchtere kijk op disruptie en schetst hij een route aan de hand van aansprekende cases en praktische modellen.
'De boeken van Menno maken helemaal waar wat ze beloven: een fotomomentje in een wereld die lijkt op een versneld afgedraaide film. De film wordt even stilgezet, waardoor ik weer kan zien wat er allemaal is, verandert en ontstaat.' - Theo Rinsema, ondernemer en voormalig vicepresident Microsoft West-Europa
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account