Van stoornis naar perspectief in vijf gesprekken
Niet een stoornis is het uitgangspunt, maar een doorvoeld begrip van de situatie, gevolgd door praktische oplossingen die vertrouwen geven en perspectief bieden.
MeerNiet een stoornis is het uitgangspunt, maar een doorvoeld begrip van de situatie, gevolgd door praktische oplossingen die vertrouwen geven en perspectief bieden.
MeerHoe gaan we met de classificaties ADHD en ASS om? Dit is niet alleen een medische of psychologische vraag, maar ook een filosofische en ethische kwestie. Met dit boek geven de auteurs zorgprofessionals een handvat om geïnformeerd om te gaan met classificaties.
MeerIn Ademruimte helpt professional organizer Hilde Verdijk je orde te scheppen in de chaos. Ze bespreekt de struikelblokken van mensen met overprikkelde of overbelaste hoofden, mensen met en zonder diagnose, die zich herkennen in chronische desorganisatie.
MeerIn Is dit autisme? bespreken de auteurs vele manieren waarop autisme zich kan presenteren.
MeerDe auteur heeft een aantal oud-leerlingen van hem met autisme opgezocht en geïnterviewd. Het resultaat zijn openhartige, bijzondere interviews.
MeerIn de ondersteuning van cliënten met een verstandelijke beperking speelt emotionele ontwikkeling tegenwoordig een centrale rol. Dat vraagt om kennis van dit onderwerp in het werkveld. Dit handboek biedt een actueel overzicht van de belangrijkste verworvenheden en discussies op het gebied van emotionele ontwikkeling en verstandelijke beperking, zowel in wetenschappelijk onderzoek als in de alledaagse praktijk.
MeerDe handleiding bestaat uit twee delen. In het eerste deel beschrijven de auteurs de achtergrond, psychometrische gegevens en de normering. In deel 2 leest u hoe u de VISK kunt afnemen, scoren en interpreteren.
Meer