Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Dat bedrijven moeten verduurzamen is voor velen al geen punt van discussie meer. Maar hoe maakt de organisatie de omslag van enkel winstbejag naar het scheppen van maatschappelijke waarde? Hoe ga je voorbij ‘greenwashing’ naar echte duurzaamheid, in de strategie en in de uitvoering?
Sander Tideman, leiderschaps- en organisatie-expert neemt je in dit unieke boek aan de hand. Het begint met het inzicht dat duurzaamheid geen kostenpost hoeft te zijn, maar een bron van economische waarde. Zelfontwikkeling van de leider is daarbij essentieel. Door de Triple Value mindset te ontwikkelen kan de leider het duurzaam denken in de haarvaten van het bedrijf krijgen.
Triple Value Leadership biedt een inspirerende leiderschapsreis met modellen, tools en praktische voorbeelden. Hierdoor word je als leider bewust van de uitdagingen en kansen voor jou en je team(s) op het pad van duurzame waardecreatie. Zo kan het nieuwe perspectief in de ‘hearts and minds’ van de organisatie worden gebracht.
‘Triple Value Leadership biedt een scherpe blik op hoe organisaties tot nu toe werkten. Het boek helpt je vervolgens om “business as usual” om te zetten in een nieuwe, wetenschappelijk onderbouwde systeembenadering waarvan organisaties, klanten en samenleving gelijkelijk profiteren.’ - Daniel J. Siegel, MD, New York Times-bestsellerauteur, Clinical Professor, UCLA School of Medicine -
INLEIDING
DE OPZET VAN HET BOEK
OVER DE AUTEUR
AANBEVELINGEN
DEEL 1 WAAROM?
Waarom hebben we een nieuwe benadering van waardecreatie nodig?
1. De uitdagingen voor het bedrijfsleven
2. De Driehoek van Groei: het verouderde waardecreatiemodel
3. De paradigmaverschuiving in de wetenschap – naar ‘levende systemen’
DEEL 2 WAT?
Wat is de nieuwe benadering van waardecreatie?
4. Naar een nieuwe visie op waardecreatie – zes verschuivingen in ons denken
5. Het nieuwe organisatieperspectief op waardecreatie
6. Het Triple Value Creatie-meetmodel
DEEL 3 HOE?
Hoe kunnen leiders de duurzame waardecreatie in de praktijk brengen?
7. Leiderschap – hoe je de duurzaamheid-mindset ontwikkelt
8. Het Six Mindset Model
9. Innerlijk leiderschap: hoe overwinnen we de schaduw?
10. Triple Value Leadership: Duurzame systeem-impact door de systeem-mindset
11. Het bouwen van een duurzame organisatie: strategie, topteams en cultuur
SAMENVATTING
EPILOOG
DANKWOORD
CASUSREGISTER
"Voor iedere leider die vindt dat hij of zij op de aarde van z’n kleinkinderen woont, is dit een absolute aanrader! Of zoals onderzoeksjournalist Jeroen Smit het zo mooi omschrijft op de achterflap: ‘Sander Tideman slaat een arm om leiders heen en laat zien hoe ze kunnen gaan leiden vanuit wat de toekomst, de wereld en de ander nodig heeft." - Dirk-Jan de Bruijn
Lees verder op managementsite.nl
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account