De toonaangevende ProActive Nursing reeks van Marc Bakker belicht theorie en praktijk van ICF-zorgthema's. Voor elk thema is een mindmap ontworpen. Hiermee leert de student de gevolgen van ziekten te observeren, te analyseren en te benoemen.
Sinds enige jaren is klinisch redeneren een centraal vak geworden, zowel op de onderwijsinstellingen als in het klinisch onderwijs. Voor velen was ‘klinisch redeneren’ nog niet zo lang geleden een nieuwe term, maar inmiddels is klinisch redeneren beroepsmatig erkend en opgenomen in zowel het schoolse als buitenschoolse deel van opleidingen.
ProActive Nursing: behulpzame partner
Zonder een stevige (biomedische) kennisbasis kun je echter niet (leren) klinisch redeneren. Als verpleegkundige zul je niet alleen een goede biomedische kennisbasis moeten hebben, maar deze ook paraat en bedside kunnen toepassen in de dagelijkse patiëntsituaties. Dat vergt beroepslevenlange studie, herhaling en onderhoud van ieders klinische kennisbasis. De ProActive Nursing reeks wil daar graag een behulpzame partner in zijn.
De reeks bestaat uit: