Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Marketingplanning geeft systematisch alle stappen van het marketingplanningsproces weer. Aan bod komen het strategisch kader en marktafbakening, analyses, strategische organisatiekeuzes en strategische, tactische en operationele marketingkeuzes, in de vorm van marketingplannen. Daarnaast is er aandacht voor de uitvoering, evaluatie en terugkoppeling (PDCA-cyclus).
Nieuw in deze druk
Deze vierde druk is geheel geactualiseerd op het gebied van afnemersanalyse, online kanalen en algemene wetmatigheden in marketing. Zo komen o.a. de volgende onderwerpen aan bod: customer journey, owned, paid en earned kanalen, content marketing, distinctive assets, mental en physical availability, consideration set en category entry points. Ook is er meer aandacht voor het inside-out denken in het analyse- en keuzeproces. Behalve een gedegen beschrijving van de theorie bevat deze uitgave veel uitstapjes naar de praktijk. Het boek benadrukt het belang van het analyseproces en het onderbouwen van beslissingen. Heldere structuurschema’s maken de student duidelijk in welk deel van het proces hij of zij zich bevindt.
Extra materiaal
Onder de tab Extra materiaal is veel extra en ondersteunend materiaal beschikbaar, zoals de extra hoofdstukken, casuïstiek, sheets, voorbeelden, overzichten, alternatieven en aanvullingen, een online marketingplan en DAKMAD.
Voor docenten die de methode Marketingplannen gaan voorschrijven binnen hun hbo-opleiding hebben is er extra materiaal voorhanden. U kunt dit extra materiaal eenvoudig opvragen via onze docentenservice onder vermelding van de betreffende titel en het ISBN. Mail hiervoor naar docentenservice@bua.nl.
Doelgroep
Marketingplanning is bestemd voor hbo-studenten met enige voorkennis van marketing. Na bestudering van deze uitgave is de student in staat een verantwoord marketingplan samen te stellen. Door de opzet is dit boek ook zeer geschikt voor gebruik bij stages en afstudeeropdrachten.
Er is extra materiaal bij deze uitgave beschikbaar, zowel voor studenten als voor docenten.
Voor studenten zijn er extra hoofdstukken, cases, voorbeelden, overzichten, A&A, een marketingtest en vragen en opdrachten.
Download hier het studentenmateriaal
Download hier de errata, geüpdate versie van 27-09-2016
Voor docenten zijn bovendien de volgende documenten beschikbaar: powerpointpresentaties per hoofdstuk, een docentenhandleiding en uitwerkingen op de opdrachten. U kunt dit extra materiaal eenvoudig opvragen via onze docentenservice onder vermelding van de betreffende titel en het ISBN. Mail hiervoor naar docentenservice@bua.nl.
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account