Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Een niet te onderschatten factor
Voor het succes van een onderneming is de organisatiecultuur een niet te onderschatten factor. Tegelijkertijd is die cultuur iets waarop je moeilijk greep krijgt en wat je dus niet zo makkelijk verandert. Des te belangrijker is het dat managers, organisatieadviseurs en onderzoekers inzicht krijgen in de organisatiecultuur en ze de middelen leren kennen om veranderingen soepel mee te laten verlopen.
Concurrerendewaardenmodel
Onderzoeken en veranderen van organisatiecultuur schetst een theoretisch kader van verschillende typen organisatieculturen en gaat uit van Quinns wereldwijd beproefde concurrerendewaardenmodel. Daarbij komen vragen aan de orde als:
Compleet instrumentarium
Met dit boek heb je een compleet instrumentarium in handen voor het onderzoeken van zowel je eigen organisatiecultuur als de bekwaamheid van het management. Businessgoeroes Robert Quinn en Kim Cameron reiken je een strategisch stappenplan aan waarmee je zelf direct aan de slag kunt. Door dit stappenplan kom je precies te weten waar de organisatie staat en waar ze naartoe wil.
Sterke en congruente bedrijfsculturen bevorderen de organisatieprestaties en worden het best overgedragen door aansprekende verhalen. Quinn en Cameron behandelen een methode om zowel veranderingen op individueel niveau als culturele transformaties op organisatieniveau mee te bewerkstelligen.
Deze derde herziene editie van dit standaardwerk is niet alleen aangevuld met nieuwe voorbeelden, maar gaat ook in op de implicaties van nieuwe, nationale profielen.
Voor wie?
Onderzoeken en veranderen van organisatiecultuur is niet alleen onmisbaar voor de manager die te maken krijgt met verandering, maar het is ook uitermate geschikt voor onderzoekers en studenten.
Woord vooraf
Dankbetuigingen
Woord vooraf bij de Nederlandse editie
Over de auteurs
1. Inleiding in de verandering van organisatieculturen
2. Een instrument voor de beoordeling van een organisatiecultuur: het Organizational Culture Assessment Instrument (OCAI)
3. Het model van de concurrerende waarden
4. De constructie van een organisatiecultuurprofiel
5. Gebruik van het model voor diagnostisering en verandering van de organisatiecultuur.
6. Persoonlijke verandering als sleutel tot cultuurverandering
7. Een beknopte formule voor verandering van een organisatiecultuur
Aanhangsel A Organizational Culture Assessment Instrument (OCAI): definitie, dimensies, betrouwbaarheid en validiteit
Aanhangsel B Psychometrische analyses van het Management Skills Assessment Instrument Aanhangsel C Tips voor verandering van de organisatiecultuur in elk kwadrant
Aanhangsel D Aanbevelingen ter verbetering van de eigen managementcapaciteiten
Aanhangsel E Formulieren voor het uitzetten van profielen
Verwijzingen en aanbevolen literatuur
Register
Op deze pagina vindt u (gratis) downloads bij het boek Onderzoeken en veranderen van organisatiecultuur.
Cultuurbeoordeling volgens het model van de concurrerende waarden
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account
Over de cookies op deze website
We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over jouw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse.
Over de cookies op deze website
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Je kunt je toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vind je meer informatie.
Noodzakelijke cookies
Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.
Analytische cookies
Een goede website is nooit af. Met cookies voor statistieken analyseren we hoe bezoekers onze website gebruiken. Zo ontdekken we wat goed werkt en wat wij nog beter moeten doen.
Marketingcookies
Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker. Deze advertenties worden zo waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.
Noodzakelijke cookies
Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken, door basisfuncties als paginanavigatie en toegang tot beveiligde gedeelten van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.
Naam | Hostnaam | Leverancier | Vervaldatum |
---|---|---|---|
PHPSESSID | www.boom.nl | Sessie | |
cookiehub | .boom.nl | CookieHub | 365 dagen |
PHPSESSID | boom.nl | Sessie |
Analytische cookies
Een goede website is nooit af. Met cookies voor statistieken analyseren we hoe bezoekers onze website gebruiken. Zo ontdekken we wat goed werkt en wat wij nog beter moeten doen.
Naam | Hostnaam | Leverancier | Vervaldatum |
---|---|---|---|
_ga | .boom.nl | 400 dagen | |
_ga_ | .boom.nl | 400 dagen | |
YSC | .youtube.com | Sessie | |
iutk | .issuu.com | Issuu, Inc. | 180 dagen |
_hjSessionUser_ | .boom.nl | Hotjar | 365 dagen |
_hjSession_ | .boom.nl | Hotjar | 1 uur |
Marketingcookies
Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker. Deze advertenties worden zo waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.
Naam | Hostnaam | Leverancier | Vervaldatum |
---|---|---|---|
msd365mkttr | www.boom.nl | 365 dagen | |
Wordt gebruikt voor marketing doeleinden | |||
msd365mkttrs | www.boom.nl | Sessie | |
Wordt gebruikt voor marketing doeleinden | |||
VISITOR_INFO1_LIVE | .youtube.com | 180 dagen | |
Wordt gebruikt voor marketing doeleinden | |||
VISITOR_PRIVACY_METADATA | .youtube.com | 180 dagen | |
sp_t | .spotify.com | Spotify | 365 dagen |
sp_landing | .spotify.com | Spotify | 1 dag |
mc | .quantserve.com | Quantcast | 396 dagen |
_gcl_au | .boom.nl | Google Advertising Products | 90 dagen |
test_cookie | .doubleclick.net | 1 uur | |
IDE | .doubleclick.net | Google Advertising Products | 390 dagen |
ar_debug | .googleadservices.com | 90 dagen |