Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
In de hulpverlening zijn goede gespreksvaardigheden essentieel om volledig te begrijpen met welk probleem je cliënten worstelen. Beheers je de kunst van observatief luisteren, dan achterhaal je meer dan alleen het gedrag en de ideeën die je cliënten erop nahouden: ook hun emoties die eraan ten grondslag liggen en daarmee begrijp je ook hun beleving. De kunst van observatief luisteren is gebaseerd op kennis over emoties. Het Dynamisch Driehoeksmodel Situatie-Emotie-Gedrag verklaart hoe emoties tot stand komen, betekenis geven en bepalend zijn in de beleving en het gedrag van een mens.
Psychosociale gespreksvoering is in begrijpelijke taal geschreven en de behandelde theorie wordt steeds vertaald naar bruikbare strategieën en vaardigheden die direct toepasbaar zijn in de praktijk.
Nieuw
Deze derde editie is het eerste hoofdstuk uitgebreid met het thema empathie. Er is ook meer aandacht voor de emoties van hulpverleners zelf. Verder is er extra variatie aangebracht in de benaderingen van het gesprek en de casussen.
Inclusief online leeromgeving op Boom Academie
Op het online platform Boom Academie vind je de theorie uit dit boek, afgewisseld met video’s waarin gesprekstechnieken worden gedemonstreerd, oefenvragen en begrippentrainers. Dit helpt je om de kennis goed te verwerken en toe te passen. In het voortgangsoverzicht zie je je resultaten.
Doelgroep
Psychosociale gespreksvoering is bedoeld voor studenten binnen de hogere sociale studies en voor psychosociale hulpverleners. Kortom, iedereen die cliënten helpt met hun functioneren op zowel psychisch als sociaal gebied.
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account