Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Het Strategisch Communicatie Frame is al een decennium lang dé standaard van communicatieprofessionals.
Strategisch Communicatie Frame II is het langverwachte vervolg op het populaire eerste deel dat bijna tien jaar geleden voor het eerst verscheen. Het frame is een beproefde en uiterst praktische methode die je helpt om strategievraagstukken doeltreffend te tackelen. Of het nu gaat om een communicatiestrategie voor de organisatie voor de lange termijn, een aanstaande fusie of het realiseren van specifieke programmadoelen; met dit praktische ‘meeneemboekje’ heb je de sleutel tot de beste strategie op maat, altijd binnen handbereik.
Het Strategisch Communicatie Frame is anders dan een klassiek stappenplan dat je chronologisch moet doorlopen. En juist daarin schuilt de kracht van deze methode: het frame is een agile methode die je aan de hand van acht bouwstenen laat ontdekken wat écht zinvol is om te doen. De acht bouwstenen functioneren daarbij als communicerende vaten. Dat betekent dat de keuzes die je in de ene bouwsteen maakt, moeten passen bij de keuzes in de andere bouwstenen. Want alleen dan heb je een evenwichtig en krachtig verhaal – en laat je zien dat je met jouw strategie concreet waarde toevoegt.
Dankzij het dynamische karakter van het Strategisch Communicatie Frame, kun je naar hartenlust tussen de bouwstenen heen en weer springen. Daardoor kun je sneller inspelen op de actualiteit, scherpere keuzes maken en ben je beter in staat om de regie te houden. De focus ligt daarbij steeds op wat jouw klant, organisatie en project nodig hebben, zonder dat dit vooraf precies hoeft vast te staan.
Handzaam 'meeneemboekje': een musthave voor communicatieprofessionals
Deze uitgave, in de vorm van een handzaam ‘meeneemboekje’, bevat recente inzichten, nieuwe ervaringen en oplossingen uit de beroepspraktijk. Het boekje komt tegemoet aan de vraag van talloze communicatieprofessionals uit heel Nederland die graag met het frame werken en daarbij behoefte hebben aan een beknopte, overzichtelijke handleiding. Het is een must have voor iedereen die direct aan de slag wil met het Strategisch Communicatie Frame.
Doelgroep
Voor professionals zowel in het communicatievak als daar buiten die in hun werk regelmatig te maken krijgen met communicatie- en strategievraagstukken. Het boek is tevens een handige tool voor studenten communicatie, als aanvulling op het standaard lesmateriaal.
4 Introductie
4 Leuk dat je zin hebt om dit boekje te lezen
7 Waar dit boekje over gaat
10 Deel I STRATEGISCH WERKEN
12 Zo wordt communicatie strategisch
18 Zo bouw je een effectieve strategie
24 Zo werk je echt strategisch
28 Intermezzo: Hoe Ron van der Jagt strategisch werken ziet
32 Deel II HET STRATEGISCH COMMUNICATIE FRAME
34 De acht bouwstenen van het Frame
36 Bouwsteen Visie: visie is de bril waardoor je kijkt
44 Bouwsteen Interne Situatie: de interne situatie is vaak de olifant in de kamer
52 Bouwsteen Externe Situatie: de externe situatie levert de urgentie voor je strategie
60 Bouwsteen Ambitie: in de ambitie staan de communicatiedoelstellingen en de randvoorwaarden
68 Bouwsteen Aanpak: in de aanpak laat je zien hoe de doelstellingen gerealiseerd moeten worden
76 Bouwsteen Accountability: de accountability maakt je strategie verantwoord
84 Bouwsteen Stakeholders: van je stakeholders moet je het hebben
92 Bouwsteen Resources: zonder resources sta je met lege handen
100 Intermezzo: Wat Jaap de Bruijn over het Frame zegt
102 Deel III DIT GAAT JE HELPEN OM ZELF MET HET FRAME TE WERKEN
104 10 tips om het Frame voor je te laten werken
106 Waar je rekening mee moet houden
108 Leiderschap in communicatie
110 Intermezzo: Hoe Anke van der Sluis en Ilse van Noppen hun strategie tot leven brengen
114 De bouwstenen van het Frame in één oogopslag
122 Mijn inspiratiebronnen
124 Dankwoord
126 Over de auteur
Het Strategisch communicatie frame II is uitstekend geschikt als bedankje of geschenk. Vanaf 10 exemplaren ontvang je korting. Klik hier om een aanvraag te doen en wij komen zo snel mogelijk bij je terug met een prijsopgave!
[..] fris vormgegeven in een oblong formaat. De kracht zit in de compactheid en volledigheid. Dat maakt het boekje een handig instrument dat iedere communicatieadviseur moet willen hebben.
- Nico Jong, senior adviseur bij het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport op Managementboek.nl (lees verder)
Het Strategisch Communicatie Frame II is uitstekend geschikt als bedankje of geschenk. Vanaf 10 exemplaren ontvang je korting.
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account