Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Holacracy® gaat verder waar Getting Things Done ophoudt! De methode leert je om de ontstane spanningen om te zetten in constructieve verandering. Heldere verwachtingen en verantwoordelijkheden, effectieve overleggen en duidelijke spelregels zijn daarbij essentieel.
Competente professionals
Je team bestaat uit competente professionals, maar toch loopt het niet lekker. Er is veel onduidelijkheid over wie wat oppakt, waardoor er spanningen ontstaan. Zodoende blijven er kansen liggen en is de productiviteit ver te zoeken. Je bent op zoek naar een manier om uit deze vicieuze cirkel te komen.
Holacracy-methode
Getting Teams Done introduceert de Holacracy-methode waarmee leidinggevenden, teamleiders, managers en zelfsturende professionals de teamproductiviteit naar een hoger niveau kunnen tillen. Aan de hand van een verhaallijn (over een marketingmanager die een grote klus op de rails moet zetten) wordt de implementatie van Getting Teams Done geïllustreerd. De marketingmanager vraagt zich af of zijn team de grote klus wel kan klaren en probeert het voor het eerst met behulp van deze nieuwe methode.
Rollen en verantwoordelijkheden
Deze vorm van samenwerken wordt Holacracy genoemd. De methode komt neer op gestructureerd samenwerken aan de hand van vaste rollen en verantwoordelijkheden. Holacracy legt de nadruk op het verbeteren van de processen om zo uiteindelijk de structuur van de organisatie te verbeteren en het 'hogere doel' van een bedrijf te bereiken. Je zoekt de spanning op, in jezelf, in de samenwerking en zet deze energie om in activiteit. Holacracy heeft veel principes van sociocratie overgenomen en dit samen met de uitgangspunten van Getting Teams Done tot een nieuwe methode gevormd.
Voor wie?
Getting Teams Done is bestemd voor managers, ondernemers, leidinggevenden en medewerkers die de effectiviteit van hun teams en organisatie drastisch willen verhogen.
Inleiding
1. Getting Teams Done
2. Holacracy
3. Rollen en verantwoordelijkheden
4. Roloverleg
5. Getting Roles Done
6. Werkoverleg
7. Gedistribueerd leiderschap
8. De Holacratische organisatie
Over de auteurs
Bijlage 1: Getting Things Done
Bijlage 2: Holacracy
Verklarende woordenlijst
Aanvullende informatie
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account