Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Supply chain management is een prioriteit voor elke organisatie. Klanten moeten op tijd, tegen de laagste kosten en de hoogste kwaliteit de juiste producten bezorgd krijgen. Maar waarom slaagt het ene bedrijf daar wel in en het andere niet?
Inzicht in de werking, de mogelijkheden en de onmogelijkheden van de integrale supply chain en in het managen daarvan vormt de sleutel tot succes. Het Praktijkboek Supply Chain Management geeft aan hoe u een winnende logistieke keten creëert in een wereld waarin innovaties en globalisering steeds belangrijker worden. Het biedt managers en adviseurs handvatten voor het daadwerkelijke invoeren en realiseren van innovaties in supply chain management, en laat zien hoe u omgaat met de vaak conflicterende doelstellingen in de keten, en met de complexiteit en onzekerheid die supply chains kenmerken. Daarbij leggen de auteurs steeds de relatie tussen het strategische belang van logistiek voor de marktpositionering van een organisatie en de maatschappelijke gevolgen van het logistiek handelen.
Naast een bewezen aanpak voor het realiseren van een excellente voor het realiseren van een excellente supply chain biedt dit boek - aan de hand van aansprekende Europese en Nederlandse voorbeelden - een praktisch overzicht van de belangrijkste concepten en modellen voor supply chain management.
Voorwoord
Inleiding en leeswijzer
Deel 1
Integrale aanpak van supply chain management
Hoofdstuk 1
Supply chain management: een integrale aanpak
Hoofdstuk 2
De excellente supply chain als strategisch wapen
Hoofdstuk 3
Processen en structuur
Hoofdstuk 4
Beheersing (planning en besturing) van de supply chain
Hoofdstuk 5
Organisatie van de supply chain
Hoofdstuk 6
Informatievoorziening en IT
Hoofdstuk 7
Prestatiemeting en controlling voor de SCM
Deel 2
Concepten en modellen voor supply chain management
Hoofdstuk 8
Concepten en modellen voor het inkopen, toeleveren en samenwerken
Hoofdstuk 9
Concepten en modellen voor het analyseren en (her)ontwerpen
Hoofdstuk 10
Concepten en modellen voor het coördineren, plannen en besturen
Literatuur
Over de auteurs
Auteursregister
Trefwoordenregister
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account