Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Het succes van sterke merken is terug te voeren op de mensen die ervoor werken. In de vorige eeuw was de waarde van een bedrijf voor 90 procent te herleiden tot tastbare zaken zoals machines, gebouwen en voorraden. Tegenwoordig is dat nog maar 20 procent en wordt het grootste deel van de waarde bepaald door de 'living assets': het merk en de medewerkers. Tevreden klanten en goede bedrijfsresultaten zijn vooral het resultaat van de inspanningen, talenten en persoonlijkheid van de medewerkers die zich inzetten voor het waarmaken van de merkbelofte.
Veel organisaties worstelen met het succesvol verbinden van de kracht en talenten van hun mensen (mensperspectief) met hun merkambities (merkperspectief). Merkcultuur: stappenplan verbinden van mensen en merken biedt (toekomstige) managers en professionals in marketing, communicatie en HR een nieuwe benadering, om samen organisatiemerken een meer uitgesproken karakter te geven. Door merken te verbinden met de 'persoonlijkheid' van mensen in de organisatie kan een sterkere merkcultuur tot leven worden gebracht. Mens-gedreven merken worden gedreven door merk-gedreven mensen.
Chris Kersbergen, Job Mensink en Ton Rodenburg werkten jarenlang op het snijvlak van marketing, communicatie en HR, zowel bij grote internationale organisaties als vanuit toonaangevende bureaus. Voor dit boek combineren ze hun ervaring met actuele inzichten van business schools en best practices in een overzichtelijk stappenplan voor het versterken van de merkcultuur van organisaties. Het Merkcultuur Model helpt om de persoonlijkheid van de organisatie te vinden en vervolgens tot leven te brengen, via interne en externe activatie.
De media over Merkcultuur.
Radio-interview met Ton Rodenburg | Werken.fm | 16 juli 2015 | Vanaf minuut 18:40
'Merkcultuur' | Tijdschrift voor marketing | juli 2015
‘Geheim goede Employer Branding zit in Shared Personality’ | Werf& | 6 juli 2015
'Mensgedreven mensen' | Sigma | september 2015
'Een merk is zo sterk als de mensen die ervoor werken' | Management Executive | oktober 2015
'De wereld in beelden' | Clou 75 | december 2015
'Merkcultuur' | C - Logeion | december 2015
Boekbespreking | Tijdschrift voor Communicatiewetenschap | jaargang 43 (2015), Nummer 4
'Een merk is zo sterk als de mensen die ervoor werken' | Management Executive | oktober 2015
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account