Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Veel marketingplannen verdwijnen ongelezen in een la: vreemd eigenlijk dat we zoveel kennis, tijd, capaciteit, maar vooral positieve energie zomaar van tafel vegen.
Alle professionals in het marketing- en communicatievak maken plannen en ontwikkelen strategieën. Dat kost soms meer tijd dan je denkt met minder effect dan je had gehoopt. Het gevolg is dat we plannen gaan maken vanuit automatisme.
Meer gestructureerde marketing- en communicatieplannen leiden tot grotere successen, betere acceptatie door collega’s en management en snellere implementatie.
Dit boek helpt je op basis van een duidelijke en eenduidige structuur aan een werkbaar succesvol plan op 1 A4.
Het is geschikt voor alle niveaus marketing- en communicatieprofessionals, voor offline, online en geïntegreerde vraagstukken, B2B en B2C, overheidsinstellingen, non-profitorganisaties, lokaal, centraal en corporate. Kortom, voor iedereen die iets met marketing- en communicatieplannen doet.
Voorwoord
Door Arko van Brakel
Handleiding
1: Nu beginnen, het is twee voor twaalf!
Introductie
Vijf invalshoeken
Andere competenties en vaardigheden
Ontwikkeling van marketing en plannen
2: Het marketingcanvas
Introductie
Het marketingcanvas stap voor stap
Hoe gebruik je het marketingcanvas?
Het marketingcanvas in de praktijk
3: Een klantgericht marketingplan ontwikkelen
Introductie
Waarom geen plan?
Waarom wel een plan?
Waarom mislukken plannen dan nog?
Hoe zorg je ervoor dat plannen wel slagen?
De structuur van een plan
Stap 1 – samenvatting en marketingcanvas
Stap 2 – missie, visie en business definition
Stap 3 – vraagstelling
Stap 3a– interne analyse
Stap 3b–externe analyse
Stap 3c– vergelijken en gebruiken van de analyse
Stap 4 – conclusie van de analyse
Stap 5 – opties (vaststellen en keuze)
Stap 6 – strategie en doelstellingen (inclusief bruikbare modellen)
Stap 7 – implementatie en controle
Stap 8 – kritische succesfactoren
4: De praktijk
Introductie
Vraagstelling
Doelstellingen
Plateau-, fase- of agile planning
Cases uit de praktijk
5: Jouw succes
Introductie
Factoren voor jouw persoonlijke succes
Stel jezelf op als ondernemer
Algemene handvatten voor meer succes
Over De Marketing Coach
Ment Kuiper
Woordenlijst
Figurenlijst
De klantgerichte marketingstrategie
Past een marketingplan op 1 A4? Ja. Een marketingplan past op 1 A4. Maar het is nog steeds hard werken om er een te schrijven. Blijf daarom in je achterhoofd houden: schrijven is schrappen. Hoe ga je hiermee aan de slag? Waarom heb je bijna 200 pagina’s nodig voor een plan van 1 A4’tje?
Een terechte vraag over het boek ‘Marketingplan op 1 A4‘ van Ment Kuiper. Als marketeer kun je na het lezen van het 14 pagina’s tellende tweede hoofdstuk eigenlijk al aan de slag. Waarom de rest de het boek de moeite waard is, vertel ik hieronder. > Lees de hele recensie op Frankwatching
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account