Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Nederlandse jongeren hebben steeds meer moeite met rekenen-wiskunde. Daarom is het belangrijk om kinderen er al op jonge leeftijd spelenderwijs vertrouwd mee te maken. Aan begeleiders op de kinderopvang en in de klas de taak om die uitdaging aan te gaan. Hoe kunnen zij rekenen-wiskunde verwerken in sport, spel en dagelijkse activiteiten? En welke reken-wiskundige activiteiten zijn geschikt voor kleine groepen jonge kinderen? Het staat allemaal in Rekenen-wiskunde voor de kinderopvang en het primair onderwijs.
Inhoud
Het boek bestaat uit zeven hoofdstukken.
Voor wie?
Dit boek is geschreven voor studenten van de Ad Pedagogisch Educatief Professional (Ad PEP) en de Ad Didactisch Educatief Professional (Ad DEP). Het kan ook interessant zijn voor studenten van mbo-4-opleidingen zoals Onderwijsassistent en bacheloropleidingen zoals Pedagogiek. Ook professionals die kinderen begeleiden in hun reken-wiskundeontwikkeling kunnen het boek gebruiken.
Inleiding 11
1 Wat is rekenen-wiskunde? 15
2 Kansen zien en kansen grijpen voor rekenen-wiskunde 23
3 De rekenontwikkeling bij kinderen van 0 tot 4 jaar (in de kinderopvang, peuterspeelzaal en vroeg- en voorschoolse educatie) 57
4 De rekenontwikkeling bij kinderen van 4 tot 6 jaar (kleuters en groep 1-2 van de basisschool) 81
5 De rekenontwikkeling bij kinderen van 6 tot 8 jaar (groep 3, 4 en 5 van de basisschool) 111
6 De rekenontwikkeling bij kinderen van 8 tot 12 jaar (groep 6, 7 en 8 van de basisschool) 151
7 De wiskunde uit dit boek toegelicht 181
Begrippenlijst 201
Bibliografie 209
Register 211
Over de auteurs 216
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account