Scholen gezocht voor deelname aan een normeringsonderzoek!
Voor het normeringsonderzoek Technisch Lezen Woorden zoeken wij nog 7 scholen:
- 3 scholen in Flevoland, Gelderland en/of Overijssel;
- 2 scholen in Noord-Holland, Utrecht, Zeeland en/of Zuid-Holland;
- 2 scholen in Noord-Brabant en/of Limburg.
Over Technisch Lezen Woorden
Dyslexie-expert Tom Braams en LVS-auteur Teije de Vos hebben de nieuwe toets Technisch Lezen Woorden ontwikkeld. Deze tempotoets, bedoeld voor groep 3 tot en met 8, neem je in 1 minuut af en brengt het niveau van leerlingen op het gebied van technisch lezen van losse woorden in kaart.
- Ben je geïnteresseerd in een alternatief voor de DMT en wil je deze toets gratis uitproberen?
- Ben je op zoek naar een tempotoets waarbij de woorden oplopen in complexiteit?
Doe net als andere basisscholen mee aan het normeringsonderzoek van de Boom LVS-toets Technisch Lezen Woorden en ontvang hét standaardwerk van Tom Braams, Handboek Dyslexie, en het praktische Dyslectische kinderen leren lezen ter waarde van € 95,90.
Over Begrijpend Lezen
Voor het normeringsonderzoek Begrijpend Lezen zoeken wij nog 3 scholen:
- 3 scholen in Flevoland, Gelderland en/of Overijssel.
De nieuwe Boom LVS-toets Begrijpend Lezen brengt methode-onafhankelijk het vaardigheidsniveau van leerlingen in kaart op het gebied van begrijpend lezen en is volledig afgestemd op de inhoud van de referentieniveaus.
- Wil je voor iedere leerling weten hoe zij zich op de hoofd- en subdomeinen van het begrijpend lezen ontwikkelen?
- Wil je handvatten hebben om hun ontwikkeling verder te stimuleren?
Doe net als andere basisscholen mee aan het normeringsonderzoek van de Boom LVS-toets Begrijpend Lezen en ontvang het onlangs verschenen Rijke taal, de klassieker Dyslectische kinderen leren lezen, het verrassende Perfectionistische leerlingen en het belangrijke Mediation op school.
Doe je mee?
Bij deelname aan het normeringsonderzoek Begrijpend Lezen ontvang je voor iedere leerling een individuele diagnostische analyse. Deze geeft je inzicht in het niveau van de leerling op de verschillende categorieën van het referentiekader m.b.t. begrijpend lezen en kun je meteen gebruiken om de ontwikkeling van de leerling te stimuleren.