Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
NLP (neurolinguïstisch programmeren) gaat ervan uit dat we ons gedrag kunnen beïnvloeden, dat we succes kunnen leren en dat alles al in ons aanwezig is. Het is een prachtig instrument voor coaches en trainers: of je nu losse elementen uit NLP gebruikt of helemaal volgens NLP werkt.
Je bestudeert de bewuste en onderbewuste binnenwereld van mensen en hun gedrag. Het gaat over ‘hoe’ we de dingen doen die we doen. Hoe reageren we, ook in ons gedrag, op datgene wat we waarnemen? Als je als coach of trainer met NLP werkt, heb je een verzameling mentale technieken tot je beschikking. Enerzijds gebruik je die om problemen uit het verleden op te lossen en anderzijds om doelen in de toekomst makkelijker te bereiken.
In NLP voor coaches en trainers vind je een selectie van de allerbeste NLP-technieken. Het brengt theorie en praktijk bij elkaar. Je leert NLP toe te passen op jezelf waardoor je effectiever communiceert. Zo zit je makkelijker op één golflengte met anderen en kun je cliënten beter en sneller helpen.
Voorwoord
Waarom dit boek?
1 Introductie
1.1 Wat is NLP?
1.2 Hoe is NLP ontstaan?
1.3 Het doel van NLP
1.4 De tien basisovertuigingen van NLP
1.5 Het NLP-communicatiemodel
1.6 De logische niveaus van Bateson
2 Fundamenten voor de NLP-Practitioner
2.1 Driehoek van betekenis
2.2 Leren in vier stappen
2.3 Feedback
2.4 NLP-practitioner-rollen tijdens een opdracht
3 Rapport
3.1 Rapport is de basis van communicatie
3.2 Indicatoren van rapport
3.3 Matching, cross-over matching, mismatching
3.4 Mirroring, cross-over mirroring
3.5 Backtracking
4 Zintuigen
4.1 Representatiesystemen en modaliteiten
4.2 VAKOG
4.3 Primaire representatiesystemen
4.4 Predicaten
4.5 Oogpatronen
4.6 Kalibreren
4.7 Associatie en dissociatie
5 Submodaliteiten
5.1 Wat zijn submodaliteiten?
5.2 Submodaliteiten coderen
5.3 Mapping across/contrastanalyse
5.4 Swish pattern
6 Ankeren
6.1 Wat is een anker?
6.2 Ankeren: de techniek
6.3 Soorten ankers
7 De kracht van taal
7.1 Chunken
7.2 Het metamodel
7.3 Het Miltonmodel
7.4 Herkaderen
8 Waarnemingsposities
9 Dromen en doelen
9.1 Doelen
9.2 As if/Doe alsof
9.3 De Disneystrategie
9.4 De Dickenstechniek
10 Waarden
10.1 Het bepalende van waarden
10.2 Hiërarchie van waarden
11 Overtuigingen
11.1 Hoe ontstaan overtuigingen?
11.2 De onderdelen van een overtuiging
11.3 Het toetsen van een overtuiging
11.4 Beperkende overtuigingen
11.5 Bekrachtigende overtuigingen
12 Strategieën
12.1 Strategieën en NLP
12.2 Het TOTE(R)-strategiemodel
12.3 Strategie-identificatie
13 Fobieën en allergieën
13.1 Fobieën
13.2 Allergieën
14 Delen
14.1 Integreren van delen (visual squash)
15 Tijdlijnen
15.1 Werken met tijdlijnen
15.2 Script voor de tijdlijntechniek
Over de auteur
Over Het NLP Instituut
Literatuur
Meld je aan en krijg toegang tot extra video's en informatie bij het boek:
https://hetnlpinstituut.nl/wordpress/bonus-materiaal-nlp-boek
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account