Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Roddelen op kantoor wordt doorgaans afgekeurd, terwijl uit onderzoek blijkt dat het - naast onvermijdelijk - vooral ook een positief communicatiemiddel kan zijn.
Onderzoek toont aan dat mensen die nooit roddelen vaak als sociaal onbekwaam worden gezien, terwijl degene die constant bij de koffieautomaat staan te kletsen weer onbetrouwbaar worden gevonden. Er is echter een optimale manier van roddelen die we 'the sweet spot of gossip' noemen. Die wordt onder meer bepaald door de hoeveelheid tijd die we aan roddelen besteden, de geloofwaardigheid van de roddels, het onderwerp waar het over gaat en met wie we roddelen.
'Roddel je naar de top' staat boordevol wetenschappelijke inzichten, praktijkvoorbeelden en roddelsituaties uit films, series en boeken. Dankzij het boek leer je alles over deze onvermijdelijke vorm van communiceren. En over alle factoren die een belangrijke rol spelen in de kunst van het roddelen: het vinden van de perfecte balans is de sleutel tot succes.
Dominique J. Darmon is sinds 2012 senior lecturer aan de Haagse Hogeschool. Ze doceert Internationaal Communicatiemanagement en is lid van de onderzoeksgroep Verandermanagement.
'Ik ben dol op dit boek! Of je het nu "roddelen" noemt, "vuilspuiterij" of "in verbinding staan met de wandelgangen", als je niet in staat bent om een breed scala aan informatie te kunnen uitwisselen, kan dat je carrière sterk beperken. Dominique Darmon is er prachtig in geslaagd om uit te leggen waarom je op het werk op de hoogte moet zijn van alle nieuwtjes en hoe je dat op een respectvolle en integere manier kunt doen.' – Dr. Lois Frankel, auteur van de New York Times-bestseller 'Nice Girls Still Don’t Get the Corner Office'
'Dit is verplichte literatuur voor iedereen die denkt dat alleen slechte mensen roddelen. De auteur maakt duidelijk dat roddelen een positieve rol kan spelen, als je je aan de spelregels houdt. Dominique Darmon beschrijft die regels uiterst duidelijk en wie wil daar nou niet meer over weten.' – Len Middelbeek, voormalig eindredacteur bij het NOS Journaal en RTL Nieuws
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account