Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Leer(werk)boeken en aanvullende digitale licentie voor slechts:
*Bij gebruik in een boekenfonds met een afschrijvingstermijn van 4 jaar en jaarlijkse
aanschaf licentie.
Taal gebruik je elke dag. In deze nieuwe editie van KERN Nederlands voor vmbo laten we zien hoe taalgebruik is verweven met onze cultuur en wie we zijn. We bieden thematische hoofdstukken rondom taal & cultuur en nemen het eigen taalgebruik als uitgangspunt voor de vaardigheden die leerlingen op school moeten leren. In de cursus Verhalen en gedichten leren leerlingen om boeken te kiezen die bij hen passen en werken ze in een portfolio aan creatieve schrijfopdrachten. Schoolsucces én taalplezier zijn de speerpunten van de nieuwe editie. Vmbo-basis/kader heeft per leerjaar twee leerwerkboeken; vmbo-kgt en vmbo-t/havo per leerjaar een leeropdrachtenboek. Er is een aanvullende licentie voor gebruik naast de boeken of je kunt volledig digitaal werken.
Wij helpen docenten gemakkelijk starten met KERN Nederlands taal & cultuur 2e editie. Wij ondersteunen je graag. Neem contact met ons op!
Voor docenten is er een speciale docentenhandleiding. Alles wat je als docent nodig heeft tijdens de les, staat hierin overzichtelijk bij elkaar: tips op het gebied van lesorganisatie en didactiek, antwoorden, woordbetekenissen, overzicht van aanvullend materiaal en bijbehorende toetsen. De docentenhandleiding vind je in het online docentenmateriaal. Je kunt ook een fysiek exemplaar van de docentenhandleidingen bestellen in onze webshop.
Op basis van de positieve reacties op KERN Nederlands en voortschrijdend inzicht gaan we in deze nieuwe edities voor de onderbouw een stap verder door naast een rijke inhoud ook meer samenhang aan te brengen. We hebben gekozen voor een thematische aanpak zodat leerlingen met meer kennis nieuwe kennis kritisch tot zich kunnen nemen en zo tot dieper begrip komen. Daarnaast zijn we ervan overtuigd dat voor de socialisatie en persoonlijke vorming van leerlingen interactie met medeleerlingen en de docent noodzakelijk is. Leerlingen worden in de oefenboeken regelmatig gestimuleerd om na te denken over allerlei kwesties en met elkaar ideeën uit te wisselen. Doordat de thema’s raakvlakken hebben met het vak kan de docent er het nodige aan toevoegen.
Theo Witte – Neerlandicus en vakdidacticus
KERN Nederlands stemt de inhoud, organisatie en didactiek van het vak Nederlands af op het betreffende onderwijsniveau. Zo wordt in KERN Nederlands vmbo-theoretisch/havo vmbo-didactiek gecombineerd met havo-inhoud waardoor deze leerlingen net iets meer worden uitgedaagd eventueel kunnen opstromen naar de havo.