Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Leerboek, opdrachtenboek en aanvullende digitale licentie voor slechts €29,70* per leerling per jaar!
*bij gebruik in een boekenfonds met een afschrijvingstermijn van 4 jaar en jaarlijkse aanschaf licentie
FORUM Geschiedenis voor havo/vwo onderbouw heeft als doel om het schoolvak geschiedenis voor leerlingen betekenisvol, toegankelijk en leerbaar te maken. Betekenisvol omdat leerlingen leren inzien wat geschiedenis te maken heeft met hun wereld, de wereld van vandaag en de toekomst. De methode is toegankelijk door de duidelijke uitleg en de aandacht voor taalontwikkeling. Door de leerstof te ordenen naar de ontwikkelingsstadia van leerlingen nemen de leerbaarheid en de motivatie voor het vak toe. De lesmethode biedt veel ruimte voor differentiatie en onderwijs op maat. Laagdrempelig formatief handelen is gemakkelijk mogelijk met RTTI in alle opdrachten en toetsen. In de online omgeving kunnen leerlingen oefenen met verschillende soorten vragen, uitlegvideo’s en toetsen.
Wij helpen docenten gemakkelijk starten met FORUM Geschiedenis. Wij ondersteunen je graag. Neem contact met ons op!
Er is per leerjaar één leerboek en opdrachtenboek voor havo/vwo. Naast het leer- en het opdrachtenboek kun je de aanvullende licentie inzetten of volledig digitaal werken. In de online omgeving kunnen leerlingen oefenen met verschillende soorten meerkeuzevragen, uitlegvideo’s en toetsen. FORUM Geschiedenis onderbouw biedt vrijheid in de volgorde waarin je leerstof wilt behandelen. Je kunt het inleidende deel ‘Wat is geschiedenis?’ behandelen en vervolgens in deel ‘Tijdvakken’ door alle tien tijdvakken heengaan. Elk tijdvak wordt afgesloten met twee biografieën over belangrijke historische personen. Doordat alle tijdvakken (kort) besproken worden, ontstaat de mogelijkheid om motiverende en uitdagende thema’s uit deel ‘Onderzoeken & vergelijken’ te kiezen: historische mysteries, thema’s met vergelijkingen tussen twee historische situaties en een thema dat een kwestie door meerdere tijdvakken heen aan de orde stelt. In de opdrachtenboeken staat per leerjaar één onderdeel van de historische denk- en redeneerwijzen centraal. Het onderdeel ‘ordenen’ komt in alle drie leerjaren voor, ook in de vergelijkende en diachronische thema’s.