Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
De meeste ADHD-kinderen komen weliswaar later goed terecht, maar hun opvoeding verloopt soms zo moeilijk dat de ouders er alleen niet uitkomen. Er is dan specifieke begeleiding nodig van professionele hulpverlening. Dat kan ambulante hulp inhouden, maar het kan ook betekenen dat er daghulp moet worden ingeschakeld of dat een kind tijdelijk uithuis wordt geplaatst. Maar voordat het zover is moet eerst een juiste diagnose worden gesteld. Daar mankeert het nog weleens aan vandaag de dag, want drukke en impulsieve kinderen krijgen zowel door ouders als door hulpverleners al gauw het etiket ADHD opgeplakt. Verder heeft het kind recht op een adequate behandeling en dat vergt in de eerste plaats een effectieve pedagogische aanpak. Wat is de juiste aanpak?
De auteurs hebben meer dan 150 kinderen met ADHD in hun ontwikkeling gevolgd. In dit boek stellen de auteurs hun verrassende bevindingen open voor een breder publiek en geven ze antwoord op twee cruciale vragen. - Hoe kan de ADHD-problematiek verantwoord worden bepaald? - Hoe kunnen de jeugdigen met ADHD op een effectieve wijze pedagogisch worden begeleid? Het boek is zo geschreven dat het toegankelijk is voor een ieder die met ADHD-kinderen van doen heeft of daar meer van wil weten. Ook bevat het een groot aantal tips om jeugdigen met ADHD pedagogisch te begeleiden. Het boek is daarmee niet alleen waardevol voor professionele hulpverleners maar ook voor ouders.
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account