Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Ook jij kunt deze resultaten behalen. In 101 beïnvloedingstechnieken ontdek je de wetenschappelijk bewezen methodes die top-performers dagelijks gebruiken. Of je nu ondernemer, commercieel professional of marketeer bent: elk hoofdstuk geeft je concrete technieken die je direct kunt toepassen.
Klaar om je resultaten naar het volgende niveau te tillen?
''Met dit boek heb je een gereedschapskist vol beïnvloedingstechnieken in handen om je omzet en conversie enorm te verhogen'. - Bas Wouters, co-founder en global CEO Cialdini Institute en auteur van Online invloed
VOORWOORD: Beïnvloeding is overal
HOOFDSTUK 1 Inleiding
HOOFDSTUK 2 Aandacht
1. Announcement-effect 24
2. Bizarreness-effect 27
3. Cocktailparty-effect 29
4. Cuteness-effect 32
5. Frequency illusion 34
6. Gaze cueing 36
7. Mere exposure-effect 39
8. Novelty-effect 41
9. Pattern Interrupt-effect 44
10. Priming 46
11. Retorische vragen 49
12. Spotlight-effect 53
13. Von Restorff-effect 55
14. Zeigarnik-effect 58
HOOFDSTUK 3 61 Informatieverwerking
15. Chunking 62
16. Default 64
17. Drieslag 66
18. Embodied mental simulation 69
19. Jenga-techniek 72
20. Links-rechts-bias 74
21. Metaforen 77
22. Point of view 80
23. Primacy-effect 83
24. Processing fluency 86
25. Recency-effect 88
26. Rhyme as a reason 91
27. Sound symbolism 94
28. Storytelling 96
29. Strategic silence 98
30. Rule of Three 101
31. Type Token Ratio 103
32. Verliestaal 106
33. Winsttaal 108
HOOFDSTUK 4 111 Relatie
34. Bandwagon-effect 112
35. Cheerleader-effect 114
36. Eenheid 116
37. Embodied cognition 118
38. Halo-effect 121
39. Horn-effect 123
40. Kleurenbeïnvloeding 125
41. Naamlettereffect 128
42. Question tag 131
43. Service recovery paradox 133
44. Sympathie 136
45. Wederkerigheid 139
HOOFDSTUK 5 143 Vertrouwensopbouw
46. Altercasting 144
47. Ambiguïteitsaversie-effect 146
48. Antropomorfisme 148
49. Autoriteit 151
50. Blemishing-effect 153
51. Chameleon-effect 155
52. Confirmation-bias 158
53. Conjunction fallacy 161
54. Dialoogmethode 163
55. Dunning-Kruger-effect 165
56. Encouragement-effect 167
57. Enclothed cognition 169
58. Forer-effect 171
59. Gambler’s fallacy 173
60. Group think 175
61. Mirroring-effect 178
62. Negativity-instinct 180
63. Nostalgia-effect 182
64. Numerologie 185
65. Overconfidence-effect 187
66. Pratfall-effect 190
67. Status quo-bias 193
68. Sociaal bewijs 195
HOOFDSTUK 6 Waardeperceptie
69. Act as if-frame 200
70. Bottom dollar-effect 202
71. Choice supportive-bias 204
72. Contrast 206
73. Delay discounting 209
74. Effort heuristic 211
75. Endowment-effect 214
76. Framing 216
77. IKEA-effect 219
78. Mental accounting 221
79. Pay day-effect 223
80. Peak-end rule 225
81. Prijspsychologie 228
82. Sunk cost fallacy 231
83. Zero price-effect 233
HOOFDSTUK 7 Keuze
84. Anchoring 238
85. But you are free-effect 241
86. Choice overload 243
87. Decoy-effect 246
88. Hobson+1 250
89. Nudging 252
HOOFDSTUK 8 Actie
90. Cafeïne-effect 256
91. Commitment & consistentie 258
92. Door in the face 261
93. Fear then relief-effect 264
94. Foot in the door 266
95. Fresh start-effect 269
96. Gamification 271
97. Goal gradient-effect 273
98. Loss aversion 275
99. Pavlov 277
100. Schaarste 280
101. Sun-effect 283
'Een must read. Voor iedereen die wil doorgronden dat het allemaal belangrijk is; wat je zegt, hoe je het zegt en wanneer je het zegt. Of schrijft! Minstens 2 keer lezen! Voer voor de fijnproever!'- Richard van Kray, CCO en public speaker, De Klantbetekenaar
'Dit boek laat je zien dat beïnvloeden geen glad salestrucje is, maar simpelweg begrijpen hoe mensen beslissen, zodat je – zonder gedoe en zonder jezelf te verliezen – slimmer communiceert, meer impact maakt en moeiteloos de juiste klanten aantrekt.'- Muriël Versluis, mede-eigenaar en business consultant Game Changer Academy
'Wie Nicol een beetje kent weet dat ze altijd all-in gaat, zo ook hiermee, met 101(!) technieken. Als je hier niet overtuigender door wordt dan weet ik het ook niet meer!'- Arjen Hanssen, online overtuigingsexpert én conversiespecialist
'101 beïnvloedingstechnieken: elk met een heldere uitleg, herkenbare voorbeelden en concrete tips om ze effectief in te zetten én te combineren.' - Elise Berk, communicatie- en contentspecialist
'Nicol Tadema schreef de Wikipedia van conversiehacks. Dit is een ongelooflijk leuk en rijk boek, waar je ook nog eens veel van opsteekt.' - Erwin Wijman, journalist, schrijver en spreker
'Succesvolle deals draaien om vertrouwen en timing. Dit boek behandelt direct toepasbare strategieën en technieken, waaronder Chunking. Hiermee speel je het spel niet alleen mee — je bepaalt de regels.'- Lizette Bos, commercieel manager, Left Lane Recruitment Marketing
'Ik twijfel of Nicol me te veel beïnvloed heeft, maar waarom sta ik ineens mensen te primen in de supermarkt? Dit boek is als een handleiding voor brain hacking: voor je het weet, beïnvloed je terug.'- Dave Janssen, marketing manager Getnoticed
'Verademing voor wie beïnvloeding écht wil snappen, wil inzetten en resultaten wil boeken. Nicols’ humor en slimme categorisering maken de technieken super toegankelijk en toepasbaar.'- Letty de Nijs, behavioral marketing specialist De Nijs Digital
'Elk van de 101 beïnvloedingstechnieken is leesvoer om te smullen. De tips over hoe een bias zelf toe te passen, zijn de praktische kers op de taart.'- Olaf Geysendorpher, directeur Tekstbouwers en Conversiewerkers
'Beïnvloeding is écht overal! Met dit boek leer je begrijpen hoe je daar slim op inspeelt. Lekker leesbaar, inspirerende inzichten en absoluut onmisbaar in je boekenkast.'- Iris Wright, copywriter en trainer iWright
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account