Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Marketing zoals we die nu kennen houdt op te bestaan. Kunstmatige intelligentie (AI) gaat het vak volledig op zijn kop zetten. Technologische ontwikkelingen brengen veranderingen met zich mee die enorme gevolgen hebben voor marketeers en hun dagelijkse werkzaamheden. Marketeers die segmenteren en content creëren op basis van slimme modellen zullen het winnen van de marketeers die post-its plakken voor persona’s en uren besteden aan een blog. Het vak van de marketingprofessional staat dan ook op een kantelpunt. Dat betekent dat marketeers hun vak opnieuw moeten uitvinden en herijken wat het betekent om een marketeer te zijn.
Marketeers onderschatten de impact van AI op hun eigen werkzaamheden. AI is immers voorbehouden aan de Googles en Meta’s van deze wereld, toch? Maar AI is dichterbij dan we denken. En de mogelijkheden voor marketeers liggen voor het oprapen.
AI in marketing wist het mysterie rondom AI en geeft de marketingprofessional concrete toepassingen van AI binnen zijn of haar vakgebied. Door middel van real life cases en heldere stappenplannen en methodes leert deze ultieme gids je anders kijken naar je marketingwerkzaamheden. Zo heb je concrete handvatten om efficiëntere en intelligente campagnes te realiseren en de concurrentie een stap voor te blijven. Daarnaast behandelt het boek valkuilen en ethische AI-vraagstukken waar jij als marketingprofessional mee te maken krijgt.
AI in marketing is een onmisbaar boek voor iedere marketeer die optimaal wil profiteren van de samenwerking tussen mens en machine. Voor de marketingprofessional die verder kijkt.
AI in Marketing van Charida Dorder is door de jury beoordeeld als het meest vernieuwende, inspirerende en relevante marketingboek van het afgelopen jaar. De jury over AI in marketing: "Charida’s boek neemt eventuele angst voor AI weg. Het laat zien dat Artificiële Intelligentie een enorm sterk instrument kan zijn voor de marketeer. AI helpt bijvoorbeeld met onderzoek, klantrelaties, marktanalyse, marketingplannen, campagnes en ga maar door. Het boek is een wake-up call. Het geeft veel praktische handvatten en je krijgt zin om zelf professioneel met AI aan de slag te gaan." Meer informatie op PIM Online >
Charida Dorder is al meer dan 10 jaar werkzaam in het marketingvak en oprichtster van het platform aiformarketingacademy.com. Als spreker voor o.a. het AI-program aan de Ivy League Colombia University in New York focust Charida zich op het toegankelijk maken van AI. Daarnaast is ze member van de Nederlandse AI Coalitie, partner van het Responsible Applied AI programma aan de Hogeschool Rotterdam, docent aan de Erasmus Universiteit en Beeckestijn Business School en begeleidt ze AI-trajecten voor mkb’ers, agencies en corporates.
Voorwoord
Inleiding
1 AI in marketing: waarom nu?
2 AI in marketing: definities
3 AI & Content
4 AI & SEO
5 AI & Advertising
6 AI & Marketing Analytics
7 AI & Customer service
8 AI & E-commerce
9 AI & Social media
10 AI & E-mailmarketing
11 EAT: Wat is de behoefte?
12 PIE: Het recept (of stappenplan)
13 Uitserveren: kopen, lenen of bouwen?
14 Waarom AI-projecten falen en hoe je dit voorkomt
15 AI Marketing Ethics
16 Toekomst van de marketing & marketingprofessional
Nawoord
Begrippenlijst
Over de auteur
Geraadpleegde bronnen & literatuur
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account