Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Ben je in jouw organisatie bezig met verbetering, verandering of vernieuwing? Wil je hierin Agile zijn en plezier hebben? Wil je tegelijkertijd grip houden op de snelheid waarmee dit verloopt?
Dan is Sturen op resultaat voor jou. Hiermee stuur je niet op plannen – die zijn gedateerd zodra je begint – maar op resultaat. Om te sturen op resultaat is het essentieel dat de organisatie leert op basis van: Data | Tastbare doelstellingen | Gedegen onderzoeksmethodes.
Voor elk van deze elementen geven de auteurs een praktische aanpak. Je krijgt handvatten om stappen te zetten richting zelfsturende multidisciplinaire teams die snel inspelen op verandering. Je krijgt een aanpak en een toolkit om met elkaar tastbare doelstellingen te formuleren. Met daarbij behulpzame richtlijnen voor gedegen onderzoek en het verzamelen van data.
Sturen op resultaat is gericht op de samenwerking tussen alle lagen in de organisatie. Met Create, Refine, Align, Finalize & Transmit (CRAFT) stem je zowel in de diepte als in de breedte doelen en resultaten af. Daarbij bieden Objectives, Progress Metrics & Estimates (OPME’s) een scorebord voor het team. Want scoren is leuker met een bord!
Sturen op resultaat is onmisbaar voor alle organisaties en teams die meer grip willen op innovatie en sneller betere resultaten willen bereiken.
Wil je ook sturen op resultaat? Op www.sturen-op-resultaat.nl vind je de downloads uit het boek om mee aan de slag te gaan.
Aanbevelingen
Helder geschreven combinatie van theorie en praktijk
'Als je denkt “weer een boek over management”, stel dan je oordeel even uit; want dit is gewoon een inspirerend en vooral heel nuttig boek, een helder geschreven combinatie van theorie en praktijk, met uit het leven gegrepen praktijkvoorbeelden. Het gaat over efficiëntie, effectiviteit en leren. Je leert niet alleen hoe je projecten efficiënt kan aanpakken om je doel te bereiken, maar je leert ook hoe je je doelen continu kan bijsturen, in het licht van een hoger strategisch doel. Echter, een strategie is ook slechts een hypothese over de toekomst, die je continu moet toetsen, bijsturen en aanpassen aan de veranderende omstandigheden. Dit boek beschrijft die continue feedback-cirkels op verschillende niveaus, die als je het goed aanpakt ophouden feedback-cirkels te zijn, maar een virtueuze feedback spiraal vormen.'
Theo Compernolle - Neuropsychiater. Onafhankelijke internationale consultant, executive (team)coach, trainer en key-note speaker
Vergroot je werkplezier!
'Wil je slimmer in plaats van harder werken? Inhouds- en ervaringsexpert Denise Visser inspireert en geeft houvast hoe je kan sturen op resultaat door te experimenteren. Ze helpt je sneller te falen en leren door niks voor vanzelfsprekend aan te nemen. Ze daagt je uit en geeft je het zelfvertrouwen om jouw ideeën en aannames met een kritische en nieuwsgierige houding te bekijken en te toetsen door middel van experimenten. Hierdoor kan je beter onderbouwde keuzes maken, anderen makkelijker overtuigen en je bespaart tijd, geld en onnodige discussies. Deze slimme manier van werken draagt niet alleen bij aan jouw toegevoegde waarde en ontwikkeling als professional, maar ook aan jouw werkplezier.'
Danae Bodewes doet onderzoek naar nieuwsgierigheid bij Fontys Hogescholen
Inleiding
DEEL I Zelfsturing met inspirerende data
1 – De nieuwe verdeling van verantwoordelijkheden bij zelfsturende teams
2 – Transparantie, zelfsturing en veiligheid
3 – Een cultuur van leren
4 – Zelfsturing ondersteunen vanuit leiderschap
DEEL II Focus op toegevoegde waarde
5 – Gangbare hulpmiddelen om focus aan te brengen
6 – Objectives, progress metrics & estimates (OPME) als raamwerk voor doelstellingen
7 – CRAFT: het proces voor het ontwikkelen van OPME’s of OKR’s
8 – OPME's als dashboard voor zelfsturing
9 – De OPME-organisatie
DEEL III Bouwen, meten en leren met experimenten
10 – Wat je kunt met experimenten
11 – Een experiment ontwerpen
12 – Een a/b-test uitvoeren
13 – Opeenvolging van experimenten
14 – Een experimenteercultuur
15 – Build, Measure & Learn
BIJLAGEN
1 – Voorbeelden van metrics
Metrics voor productiviteit
Metrics voor klantenbinding
Metrics voor merkbekendheid
Metrics voor wenselijkheid (desirability)
Metrics voor maakbaarheid (feasibility)
Metrics voor levensvatbaarheid (viability)
2 – Canvassen die we in dit boek gebruiken
5 Strategische Stappen-Canvas
OPME Canvas
OPME Roadmap
Bouw je eigen craft-Canvas
Experiment A5-kaart
Over de auteurs
Literatuurlijst
Noten
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account