Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Auteur Vorstman, de bedenker van het primaire proces, benoemt in dit boek op simpele maar indringende wijze organisatorische processen die in uw eigen praktijk erg herkenbaar zijn. De door hem ontwikkelde analytische modellen maken u bewust van de voorwaarden die u moet vervullen om uw organisatie effectief te laten functioneren. Zo krijgt u handvatten om op een voorspelbare manier het gewenste resultaat tegen de juiste kosten te leveren.
Het boek beschrijft de analyse van bedrijfsproblemen aan de hand van custom-made structuurmodellen. De juiste opbouw en de invoering van het ‘primaire proces' en de cruciale ‘rekenschapsrelatie' worden uitgebreid toegelicht. Daarbij worden belangrijke vragen gesteld, zoals:
Daarnaast kunt u kennismaken met een heldere en concrete visie op onder meer het aannamebeleid van personeel, essentiële taken van de directie en de invloed daarvan op de beheersing van de primaire en ondersteunende processen. Dit boek streeft naar duidelijkheid en openheid, waardoor motivatie, effectiviteit, creativiteit en winst in de onderneming toenemen.
Tegelijk met dit boek over procesbeheersing in de dienstverlening is ook verschenen: Procesbeheersing in de dienstverlening.
Voorwoord
DEEL I DE BOODSCHAP
1. Ontwikkeling van het denken over kwaliteit
2. Hoe beheersen wij onze processen?
3. Om welke processen gaat het?
4. Wie is verantwoordelijk voor de juiste kwaliteit?
5. Relaties in het bedrijf
6. Wie is Mr. X of de jacht op een ongrijpbare functie
7. Raakvlakbeheersing
8. Waar zit Mr. X?
9. Waar zit de winst?
10. De taak van de directeur
11. De beleidsketting
12. De gevolgen van het taylorisme
13. Hebben we nog een kwaliteitsman nodig?
14. Projectmanagement
DEEL II ENIGE GEREEDSCHAPPEN VOOR MANAGEMENT
15. Dienstverlening
16. Het kleine bedrijf
17. De kunst van het specificeren
18. Eerst motiveren of eerst organiseren?
19. De doorlichting
20. Procesbeheersing
21. De verscholen fabriek
22. Uit- en inbesteden
23. Het kwaliteitsprogramma
24. Besluitvorming
25. Co-makership
Ten slotte
Bijlagen
1. Checklist voor raakvlakvragen
2. Communicatie met toeleverancier
3. Aanpak kwaliteitsprogramma
Trefwoordenregister
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account