Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Kwaliteitsmanagement is een vakgebied dat voortdurend in beweging is. Een boek dat tot doel heeft om dit vakgebied in een wetenschappelijk kader te plaatsen, moet hier rekening mee houden. Er bestaat niet één theorie over kwaliteitsmanagement, laat staan één model om kwaliteitsmanagement bij u in te voeren.
In Kwaliteitsmanagement in beweging treft u dan ook geen kant-en-klare oplossingen aan. Wel geeft het concrete aanwijzingen om de kwaliteitsproblemen van uw organisatie scherp te analyseren en om uw eigen kwaliteitsmodel te ontwikkelen. Het boek biedt u een helder overzicht van de ontwikkelingen rondom kwaliteitsmanagement, gaat uitgebreid in op de verschillende theoretische concepten en geeft een overzicht van veelgebruikte methoden en technieken.
Kwaliteitsmanagement in beweging is primair een studieboek voor studenten in het hbo- en wetenschappelijk onderwijs. Maar daarnaast is het zeer bruikbaar voor (kwaliteits)managers, consultants en opleiders die niet geloven in blauwdrukken, maar wel in hun eigen gezonde verstand. Een rijke inspiratiebron voor diegenen die het aandurven een eigen, op maat gemaakt kwaliteitsmodel te ontwikkelen.
Woord vooraf
Deel 1 - Theoretische concepten
1. Introductie
2. Het begrip kwaliteit nader verkend
3. Historische ontwikkeling van kwaliteitsmanagement
4. Principes en elementen van kwaliteitsmanagement
5. Kwaliteitsmanagement in de processen
6. Kwaliteitsteem
7. De relatie tussen product, proces en een kwaliteitssysteem
8. De relatie tussen TQM en HRM: de bijdrage van Human Resource Management aan het realiseren van TQm-principes in de organisatie
9. Kwaliteitsmanagement, verbetering, vernieuwing en verandering
Deel 2 - Methodieken en technieken
10. Kwaliteitsbeleid en instrumentarium
11. Borgingsinstrumenten
12. Statistische methoden voor controle en beheersing
13. Seven tools en Seven management tools
14. Ontwerpmethoden
15. Kwaliteitskosten
16. Teams ten behoeve van verandering
17. Klanttevredenheid en medewerkerstevredenheid
18. Concepten en modellen ten behoeve van beschrijving en diagnose
Trefwoordenregister
Literatuurlijst
Auteurs
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account