Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Communicatie is een leuk, maar moeilijk vak en erover adviseren is nog uitdagender. De communicatieadviseur van nu moet die twee expertises weten te combineren. En dat in een steeds complexere context: waarin organisaties meer en meer vervlochten raken met hun omgeving, iedereen met iedereen communiceert, en legitimatie en vertrouwen niet langer vanzelfsprekend zijn.
Dit boek helpt je als communicatieadviseur naar een strategische positie in de organisatie. Het richt zich op communicatieprofessionals aan het begin van hun carrière of die al langer werkzaam zijn en de stap willen maken van uitvoerend naar meer strategisch en beleidsmatig. Het is ook bedoeld voor managers en leidinggevenden die communicatieadviseurs aansturen of een communicatieafdeling moeten inrichten.
De communicatieadviseur laat je ontdekken hoe je met jouw specifieke kennis, kunde en persoonlijkheid bij verschillende typen opdrachten bijdraagt aan het succes van organisaties.
Inleiding 11
Voor wie is dit boek bestemd? 12
Verantwoording 12
Leeswijzer 13
Bij de derde druk 14
Kwadrantenschema 15
DEEL I DE VERKENNING 17
1 De verkenning 19
2 Verklaringen en oorzaken 29
3 De strategische positie van de communicatieadviseur 53
4 Typen communicatieadviseurs en opdrachtgevers 83
5 Trends in en rond communicatie 101
DEEL II DE ORGANISATIE 135
6 De organisatie 137
7 Commercieel 149
8 Overheid 163
9 Non-profit 181
10 Advies 195
DEEL III DE BIJDRAGE 209
11 De bijdrage 211
12 Prestatie 221
13 Legitimatie 229
14 Reputatie 251
15 Interactie 271
DEEL IV HET WERK 299
16 Het werk 301
17 De communicatie-expert 317
18 Analyseren 333
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account