Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
De wereld verandert snel en dat biedt natuurlijk bedreigingen, maar bovenal heel veel kansen. Maar dan moet je wel weten wat je er als ondernemer, ZZP'er, manager of adviseur aan hebt. Hoe kan je de veranderingen in de behoefte van je medewerkers, duurzaamheid en grote hoeveelheden data nu daadwerkelijk in je voordeel laten werken in je dagelijkse bedrijf? Hoe voorkom je hierbij onverwachte verrassingen die mogelijk leiden tot een faillissement of met spoed doorgevoerde ontslag ronden? Waarom kiezen de steeds schaarser wordende specialisten voor jou en niet voor je concurrent?
Het lijkt dat deze veranderingen alleen voor de Google's, Uber's, Tesla's en andere grote technologiebedrijven kansen biedt. Niets is minder waar, je kunt zonder grote en radicale aanpassingen ineens je bedrijf toekomstbestendig maken. Sterker, begin nu want wees eens eerlijk.....bestaat je bedrijf anders nog over 5 jaar?
In Ondernemerskracht neemt de auteur je mee op een praktische manier, zodat je snel een antwoord vindt op de vragen voor jouw specifieke bedrijf. Gewoon door er zelf over na te denken en het zelf te doen.
Voorwoord
Inleiding
Deel 1 Wat gebeurt er?
1. De noodzaak van toekomstgericht ondernemen
1.1 Toekomstige mens
1.2 Toekomstig bedrijf
1.3 Toekomstige klant en leverancier
1.4 Tekorten aan alles
1.5 De rol van informatie
1.6 De rol van technologie
Aan de slag…
2. Het nu van je organisatie
2.1 Je eigen blik
2.2 Wat doe je feitelijk?
2.3 Leve de visie, doelstelling en strategie?
2.4 Feedback op je organisatie van collega’s en medewerkers
2.5 Klanten hebben hun beleving, leveranciers hebben hun belangen
2.6 Kritische blik op je bedrijfsmiddelen
Aan de slag…
3. Fantaseren over de toekomst
3.1 Zonder vergezicht geen richtpunt
3.2 Even geen belemmeringen ervaren
3.3 Wat als je opnieuw zou beginnen?
3.4 Plaats je vergezichten in perspectief
Aan de slag…
4. De mogelijkheden van je organisatie
4.1 Trends en toepassingen
4.2 De rol van wet- en regelgeving
4.3 Het (on)vermogen van jouw organisatie
4.4 Maatschappelijke acceptatie
4.5 Het financieringsvraagstuk
Aan de slag…
Deel 2 Aan de slag!
5. Maak er één geheel van
5.1 Maak een plan en communiceer
5.2 Het sturingsinstrument
5.3 De impact op de werkvloer
Aan de slag…
6. Gestructureerd aan de slag
6.1 Maak het niet te moeilijk
6.2 Eén methode bestaat niet
6.3 Bewaak het draagvlak
6.4 Selecteer gedisciplineerd
Aan de slag…
7. De voortdurende reflectie
Aan de slag…
Checklist
Dankwoord
Over de auteur
Bronnen
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account