Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Toonaangevende bedrijven als Apple, Google, Facebook, Airbnb en Uber zetten bestaande markten op hun kop door een nieuwe manier van innoveren. Door middel van platformen kunnen ze snel en gemakkelijk nieuwe markten betreden, producten en diensten integreren, andere partijen laten mee innoveren en gebruikers bij innovaties betrekken. Succesvolle platformen worden alsmaar sterker en lijken al snel onverslaanbaar.
Steeds meer bedrijfstakken en maatschappelijke domeinen gaan te maken krijgen met platformen door de toenemende digitalisering en nieuwe technieken als 3D-printing, Big Data, energiegrids, sensoren en DNA-technologie. Hoe kunnen Nederlandse bedrijven en overheden hun kansen grijpen en ervoor zorgen dat ze niet worden overvleugeld door onverwachte concurrenten?
In De kracht van platformen geven futuroloog Maurits Kreijveld en zijn medeauteurs nieuwe, spannende inzichten in de strategieën van succesvolle bedrijven. Daarbij worden sectoren bekeken zoals de telecom, de zorg, de maakindustrie, de logistiek, de landbouw en de banken. U leert hoe u zelf een goede platformaanbieder wordt en kunt profiteren van de platformen van anderen.
1. Inleiding: Samen sneller innoveren?
2. Appstores: The winner takes it all?
3. Sensoren: Dataplatformen in de zorg
4. 3D-Printen: Platformen in de maak
5. Crowdfunding: Meer dan geld
6. Aardappelveredeling: Oude eigenheimers in de puree?
7. Conclusies: Kracht benutten en macht beteugelen
Intermezzo’s:
- Slimme energiemeter?
- Logistiek is topsport
- Journalistieke platformen: wie profiteert?
Referenties
Over de auteurs
Dankwoord
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account