Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Van strategie naar uitvoering; hoe prestatie-indicatoren kunnen helpen
De valkuil waar organisaties telkens opnieuw intrappen, is dat ze - weliswaar goed bedoeld en zonder dat ze het vaak weten - via Kritische Prestatie Indicatoren (KPI's) barrières opwerpen voor effectieve uitvoering van de strategie. Klanten worden daarvan de dupe en veel tijd gaat verloren aan het herstellen van fouten. KPI's leiden niet tot de gewenste prestatieverbetering. De waan van de dag blijft regeren. Dat hoeft niet.
In dit boek leest u concreet en praktisch hoe het anders kan. Een innovatieve aanpak die zich in de praktijk heeft bewezen. U leert hoe u KPI's opzet die samenwerking wél bevorderen, uw klanten beter bedienen en waarmee u 'knoppen' krijgt waarmee u écht kunt sturen en uw ambities kunt realiseren.
Al meer dan 10.000 exemplaren verkocht.
Inleiding
1. Maak geen valse start met uw KPI-programma
2. De waan van de dag regeert
3. Mag het ook iets minder?
4. Een lijstje KPI’s heeft geen zin
5. Denk in klantketens en voorkom ‘eilanddenken’
6. Is planning & control nog van deze tijd?
7. Kolossaal prestatie infarct
8. De algemeen directeur grijpt in
# Doorbreek de vijf valkuilen van de traditionele KPI-structuur
9. Aan de slag met droom en doel (het ‘waarom en wat’)
10. Aan de slag met klantketens (het ‘hoe’)
11. Klantwaarden en interne waarden
12. Koppel proces-KPI’s aan resultaat-KPI’s
13. Doorzie uw proces voordat u de overige proces-KPI’s definieert
14. Door KPI-bomen het bos weer zien
15. KPI-knoppen waar u echt aan kunt draaien
16. De juiste grafiek beïnvloedt gedrag
17. Halen versus brengen
18. Wie stuurt waar op?
19. Het prestatiegesprek kan starten
20. De waan van de dag regeert niet meer?
Bijlage: organogram ehomes
Over de auteur
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account