Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Winnaar van Managementboek van het Jaar 2017!
Het Innovatiedoolhof: innovatie simpel gemaakt. Van alle innovatieprojecten haalt 80% de markt niet. Is de start van innovatie voor jou persoonlijk ook een zoektocht? Dan ben je niet de enige. Misschien word je tegengehouden door een gebrek aan tijd en middelen. Of je weet niet goed wat de eindklant wil. En veel collega’s schepen je af omdat zij hun nek niet willen uitsteken.
Als spreker over innovatie reist Gijs van Wulfen de hele wereld over: van Turkije naar Tokio en van Canada naar Kaapstad. Overal merkt hij dat innovators dezelfde obstakels tegenkomen en daar wil hij wat aan doen. Hij ontdekte in ruim vijftig innovatieprojecten hoe je de chaotische start van innovatie kunt structureren. En welke tien essentiële activiteiten je in welke volgorde moet uitvoeren om succesvol het innovatiedoolhof te doorlopen.
Vanuit vier logische startpunten lopen er heldere routes naar een succesvolle businesscase voor nieuwe producten, diensten en businessmodellen:
1. De Idee-route: je hebt een idee, wat nu?
2. De Technologie-route: je hebt een nieuwe technologie, wat nu?
3. De Klantknelpunt-route: je hebt een klantprobleem ontdekt, wat nu?
4. De Noodzaak-route: je moet innoveren, wat nu?
Geïnspireerd door cases van Airbnb, Google Glass, Angry Birds, LEGO en via deze innovatieroutes leer je essentiële vragen te beantwoorden voor een succesvolle start van innovatie, zoals: Hoe weet ik of de klant erop zit te wachten? Of het maakbaar is? Of het rendabel is?
Met dit boek zet je de juiste stappen op het juiste moment in de juiste volgorde. Zo maak je zelf innovatie simpeler.
'Dit is een baanbrekend boek. Zie het als het meest geavanceerde gps-systeem om door het Innovatiedoolhof te navigeren naar nieuwe, grote groeikansen. Ik kan het je niet genoeg aanbevelen!' - Rowan Gibson, innovatiegoeroe en bestsellerauteur
'Gijs van Wulfen leidt je in dit boek door dit innovatiedoolhof en inspireert je met cases van Airbnb, Google en LEGO, zodat je zelf de kans op innovatiesucces voor jouw project aanzienlijk vergroot.' - Iain Bitran, Executive Director, ISPIM (International Society for Professional Innovation Management)
'Het innovatieproces start vaak maar vaag. Het Innovatiedoolhof geeft je structuur en helpt je de start van innovatie sterk te verbeteren.' - André Groeneveld, innovatiedirecteur bij FrieslandCampina Domo
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account