Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Het binnenhalen van toptalent is een van de belangrijkste managementcompetenties aan het worden op alle niveaus in de organisatie. Natuurlijk moet er geselecteerd worden in een interview. Steeds meer managers begrijpen echter dat in gesprekken met toptalent hun focus moet liggen op werven. Weinigen weten dat de echt goede kandidaten op een compleet andere manier aangesproken moeten worden dan gewoon goede kandidaten.
De huidige Nederlandse arbeidsmarkt raakt steeds verder gespannen en talent aantrekken is een groeiende uitdaging. Tegelijkertijd krijgt talent een steeds prominentere rol in de strategie van organisaties, die snel en wendbaar moeten meebewegen met de veranderingen in hun markten. Managers worden steeds afhankelijker van talent om hun doelen te bereiken. Dit maakt het gevecht om talent heftiger dan het in jaren is geweest.
In Succesvol binnenhalen van toptalent lees je wanneer je alles wat een gewoon sollicitatiegesprek goed maakt terzijde moet schuiven en wat je moet doen als je zeker weet: deze topper moet hier komen werken. De auteurs geven inzicht in hoe toptalent anders is en dus ook anders benaderd moet worden. Zij onderbouwen deze aansprekende boodschap met hun jarenlange praktijkervaring, wetenschappelijke literatuur en eigen onderzoek.
'Mensen maken het verschil: Dit boek biedt nieuwe inzichten in de manier waarop je toptalent aan je organisatie bindt.' – Sander van der Laan, CEO Action
'We onderschrijven allemaal het belang van mensen in onze bedrijven. Maar vaak besteden we te weinig aandacht aan de people practices die essentieel zijn voor waarde creatie in het bedrijf. Het aantrekken van mensen is er zo een. Dit boek wijst een gave andere weg om juist die talenten binnen te halen die echt het verschil maken.' – Hein J M Knaapen, Chief HR Officer ING
'Een krachtig boek dat direct is toe te passen in interviews met kandidaten. Na het lezen ervan zul je je gesprekken met toptalent echt anders gaan doen.' –
Jeroen Pietryga, Co-Founder Mobuyou
'In een digitalere wereld stijgt de waarde van toptalent exponentieel. Het aantrekken en ontwikkelen van talent is geen transactie. Dit is een verbinding. Dit boek geeft erg goede nieuwe inzichten hoe dit te realiseren.' - Henk Jan Gerzee, Chief Digital Officer Royal Schiphol Group
'De regel van de ‘vital few’ stelt dat 20% van uw workforce verantwoordelijk is voor 80% van output van de organisatie; meer dan voldoende reden om dit boek in één ruk door te nemen: disruptieve en tevens originele boodschap, direct toepasbaar in de praktijk, en grondig onderbouwd. Een must voor wie A-spelers wil aanwerven!' - Dirk Buyens, Professor Vlerick Business School
'Met de huidige druk op de arbeidsmarkt wordt het steeds moeilijker voor bedrijven, om echt talent binnen te halen. Talenten weten dit, maar erkennen bedrijven dit probleem voldoende? Dit boek geeft zeer goede inzichten in hoe bedrijven zich verder kunnen ontwikkelen en voorbereiden op deze huidige en zeker toekomstige challenge. Inzichten en praktische toepasbare tips, om je als bedrijf voor te bereiden op de Talent challenge!' - Stephan van Kuik, VP Sales / Business Development Director, Dairy, UK, Ireland, Belgium, Luxembourg, Netherlands, Danone
'Dit is een uniek boek met een daadwerkelijk andere boodschap. Niet het zoveelste boek dat gaat over talent, maar goed onderbouwde praktische handreikingen om succesvoller in interviews de connectie te maken met toptalent'. - Pieter Saman, CEO Bever
Inleiding
1 Toptalent is anders
2 Hoe een toptalent naar zichzelf kijkt
3 Een toptalent verkoopt zichzelf niet
4 Hoe een toptalent naar de wereld om hem heen kijkt
5 Hoe een toptalent naar jou kijkt
Uitleiding
Dankwoord
Literatuurlijst
BNR Zakendoen 13-12-2018: WERKGEVER MOET TOPTALENT ANDERS AANVLIEGEN
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account