Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Maatschappelijke waarde wordt in de komende jaren de belangrijkste pilaar voor het creëren van de zakelijke waarde van bedrijven. Duurzaamheid en mvo zijn daarvan slechts de bottom line. We hebben het hier over wérkelijke waarde – voor het leven van klanten, medewerkers en andere stakeholders; voor de maatschappij in brede zin. Simon Sinek noemde het ‘Begin met het Waarom’.
Kees Klomp en Stefan Wobben schreven een handleiding om te groeien in de betekeniseconomie. Zij definieerden acht specifieke criteria die samen een concrete actielijst vormen voor het bouwen van een betekenisvolle bedrijfsvoering – die maatschappelijke waarde en zakelijke waarde actief integreert. Hun aanpak, die ze Humanity Centered Design noemen, begint bij de beweegredenen van de ondernemer en voert via de binnenkant van het bedrijf, het merk en de marketingactiviteiten naar een positieve impact op de maatschappij, wat op zijn beurt weer lucratief is voor de onderneming.
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account