Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Gaat bij u een functioneringsgesprek uiteindelijk toch over in beoordelen en het boeiende onderwerp salaris? Kunt u dat vermijden? Werkt het systeem van functioneringsgesprekken, hoe veelbelovend ook begonnen, niet echt meer? Hebt u het idee dat u zelf te veel aan het woord bent?
Functioneringsgesprekken geeft praktische informatie en veel tips over hoe u functioneringsgesprekken succesvol implementeert en levend houdt. Uitgebreid kunt u lezen hoe u zo’n gesprek verantwoord voert en de valkuilen kunt vermijden. Want uiteindelijk is een goed gevoerd functioneringsgesprek een zeer effectief hulpmiddel om uw medewerkers te managen en te motiveren.
In het boek is een uitneembare insteekkaart opgenomen waarop kort ‘De opbouw van het functioneringsgesprek’ en een ‘Checklist bij de voorbereiding van het functioneringsgesprek’ zijn opgenomen. Handig om mee te nemen.
Inleiding
1. Functioneringsgesprek
- Wat is een functioneringsgesprek?
- Wat is een functioneringsgesprek niet?
- Waarom houdt u een functioneringsgesprek?
- Hoe vaak moet u een functioneringsgesprek houden?
- Wie nemen aan een functioneringsgesprek deel?
- Wat is de rol van personeelszaken bij functioneringsgesprekken?
2. De voorbereiding
- Hoe organiseert u een functioneringsgesprek?
- Wat is de agenda?
- Wat is essentieel bij uw voorbereiding?
- Hoe kunt u de medewerker helpen bij de voorbereiding?
- Hoe kunt u omgaan met weerstand tegen functioneringsgesprekken?
- Wat is de toegevoegde waarde van een checklist?
3. De praktijk
- Welke gespreksmodellen zijn er?
- Wat is een handige gespreksopbouw?
- Welke onderwerpen kunnen er aan de orde komen?
- Welke stijl van leiding geven is het meest geschikt?
- Welke gespreksvaardigheden zijn er?
- Welke valkuilen kunt u tegen komen?
4. Afspraken vastleggen
- Waarom moeten de afspraken worden vastgelegd?
- Welke afspraken legt u vast?
- Hoe legt u de afspraken vast?
- Hoe gebruikt u het formulier functioneringsgesprekken?
- Wie mag het verslag inzien?
- Is een beroepsprocedure noodzakelijk?
5. Het invoeren van functioneringsgesprekken
- Welke kwaliteitsinstrumenten zijn er?
- Hoe voert u functioneringsgesprekken?
- Waarom is training noodzakelijk?
- Hoe betrekt u de medewerkers bij de invoering?
- Welke hulpmiddelen zijn er?
- Hoe houdt u het systeem levend?
6. Na het functioneringsgesprek
- Hoe kunt u leren van het functioneringsgesprek?
- Wat zijn de consequenties van functioneringsgesprekken?
- Wat is belangrijk na het functioneringsgesprek?
Literatuurlijst
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account