Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Iedere project- en changemanager wil met zijn advies een organisatie- of gedragsverandering succesvol realiseren. Maar hoe creëer je draagvlak voor deze verandering? Hoe voorkom je weerstand tegen jouw advies of oplossing?
De project(ver)leider reikt vijf krachtige verleidingstechnieken (afgekort SPOMP) aan waarmee iedere project- en changemanager kan leren om stakeholders te 'verleiden' tot verandering. Het doel hiervan is om nog succesvollere projecten op te leveren en als professional te excelleren.
Leer hoe je:
S met stakeholdersmanagement het politieke krachtenveld voor jou laat werken
P jouw project plant op basis van communicatiemomenten
O de stuurgroep voor je laat werken door invloed te organiseren
M marketing gebruikt om jouw advies of oplossing te verkopen
P het potentieel succes van jouw project aantoont
Door een project te 'SPOMPen':
Het succesvol realiseren van een organisatie- of gedragsverandering ligt binnen ieders bereik dankzij De project(ver)leider.
Jij en dit boek!
Bijlage 1: Slechts 32% van de projecten is succesvol
Bijlage 2: Veranderen? Nee, liever niet!
Lijst met figuren en tabellen
Dankwoord
Index
Over de auteurs
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account