Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Leiderschap is enorm in beweging. Dat het anders moet dan in de 20ste eeuw zien de meeste mensen wel. Dienend leiderschap wordt in dit kader steeds vaker genoemd. Maar wat is dienend leiderschap? Welke effecten heeft het? Waarom is het een antwoord op de problemen waar we voor staan? En hoe geef je er handen en voeten aan?
Er blijken nogal wat misvattingen te bestaan over het begrip 'dienend leiderschap'. In dit boek vind je alles wat je over dit onderwerp wilt weten: wat het is, waar het vandaan komt, waarom het het leiderschap van de 21ste eeuw is, welke effecten het heeft en hoe je ermee aan de slag kunt. Echte leiders dienen is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek en beschrijft actuele kennis op het gebied van succesvol leiden. Deze kennis wordt aangevuld met tips, ontwikkelingsvragen en aansprekende voorbeelden uit de praktijk.
Dit boek geeft antwoorden en praktische inzichten op basis van wetenschappelijk onderzoek, waarmee je direct aan de slag kunt. Het laat zien dat dienend leiderschap resultaatgericht is en gaat over helderheid en ontwikkeling. Dienende leiders zijn zelfverzekerd. Zij zijn in staat om in een complexe en dynamische omgeving richting te geven en aandacht te houden voor de mensen die de organisatie maken. Daarmee maken zij het verschil.
Met verwondering zien mensen dat dienend geleide bedrijven succesvol zijn, zelfs in crisistijd. Dit boek laat zien waarom en hoe dat succes tot stand komt en hoe je zelf dienend kunt gaan leiden. Dienend leiderschap is echter geen snelle oplossing, noch een verzameling technieken waarmee je de boel even op orde brengt. Dienend leiderschap begint bij jezelf. Het is iets wat je doet omdat je weet dat het goed is. Het is een levenslange reis waarbij de focus op de groei van anderen samengaat met jouw groei en de groei van de organisatie.
Iedereen die zijn persoonlijk (dienend) leiderschap wil ontwikkelen of dienend leiderschap in een organisatie wil ontwikkelen.
Voorwoord
Inleiding
1. De basis
2. Welbevinden als prestatie-indicator
3. Dienend-leiderschap en prestaties
4. Acht gedragingen voor dienend-leiders
5. Dienend-leiderschap in de praktijk
6. De misvattingen over dienend-leiderschap
Dankwoord
De auteur
Referenties
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account