Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
De relatie tussen farmaceutische bedrijven en voorschrijvers van geneesmiddelen is een maatschappelijk gevoelig thema. Om ongewenste beïnvloeding te voorkomen worden strenge eisen gesteld aan reclame voor receptgeneesmiddelen. Deze eisen hebben betrekking op hetgeen over geneesmiddelen mag worden gecommuniceerd en op financiële relaties met een verkoopbevorderende doelstelling.
De regelgeving voor reclameuitingen en gunstbetoon is vastgelegd in meerdere bronnen. Dit boek bevat een uitvoerige beschrijving van de Europese en Nederlandse wetgeving voor reclame voor receptgeneesmiddelen en de zelfregulering zoals uitgewerkt in de Code Geneesmiddelenreclame (CGR). Tevens wordt een compleet overzicht gegeven van de jurisprudentie van de (bestuurs)rechter en van de uitspraken en adviezen van de CGR Codecommissie. Daarvoor zijn onder meer de door de Minister van VWS opgelegde bestuurlijke boetes geanalyseerd. Ook wordt ingegaan op het toezicht door de Inspectie voor de Gezondheidszorg en de CGR en de onderlinge samenwerking daarbij.
Dit boek is van waarde voor juristen, toezichthouders, farmaceutische bedrijven en eenieder die zich wil verdiepen in de regels voor geneesmiddelenreclame en de toepassing daarvan in de praktijk.
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account