Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Dit boek is bestemd voor intern begeleiders en hun schoolleider, voor schoolbegeleiders en de leiding van samenwerkingsverbanden in het primair onderwijs. Er is een directe aanleiding voor: publicaties over interne begeleiding zijn vooral op de verbetering van de staande praktijk gericht, op 'gaande houden'. Intussen voelen veel IB'ers zich al vele jaren ongemakkelijk met hun positie en stellen ze zich fundamentele vragen.
Dit boek behandelt die vragen en is gericht op het begrijpen van interne begeleiding in de historische, organisatorische en onderwijskundige context, en vooral op verandering van IB.
Het onderwijs staat voor dynamische veranderingen. ICT is daar een aanjager van, maar fundamenteler is dat de samenleving nieuwe vragen aan de school stelt. De kern van dit boek is dat de IB'er alleen van betekenis kan blijven, wanneer ze een bijdrage levert aan de nieuwe visies op onderwijs en het organiseren van de school.
'De toekomst van de intern begeleider' verkent een drietal scenario's voor de ontwikkeling van interne begeleiding:
Scenario 0: Geen IB'er
Scenario 1: Interne Begeleiding in de klassieke school
Scenario 2: Interne Begeleiding in de school als leergemeenschap
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account