Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Dit boek gaat over de problematiek van financiële retail massaclaims. Dit zijn massaclaims die worden veroorzaakt door gebrekkige financiële producten en/of niet passende dienstverlening aan consumenten en kleine zakelijke partijen zoals een bakker of een slager. In dit boek staat de vraag centraal hoe financiële retail massaclaims zo adequaat mogelijk kunnen worden afgewikkeld. De beantwoording van deze vraag berust zowel op klassiek juridisch onderzoek zoals literatuurstudies, rechtsvergelijking met de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk inclusief documentenonderzoek, als op empirisch sociaal wetenschappelijk onderzoek naar de handelingstheorieën van actoren in het actorenveld van financiële retail massaclaims op basis van de Fourth Generation Evaluation methode. Met het beantwoorden van de centrale vraag wordt een bijdrage geleverd aan het vinden van een passend plan van aanpak met juridische mogelijkheden voor de afwikkeling van deze claims. Dit passend plan van aanpak is hard nodig om de effecten die uit de aanwezigheid van financiële retail massaclaims voortvloeien op de werking van de financiële markten te kunnen reduceren of zelfs volledig te kunnen laten verdwijnen. Deze effecten bestaan uit aanhoudend wantrouwen en/of instabiliteit bij een financiële onderneming (‘claimrisico’s’) met als worst case scenario een faillissement van een financiële onderneming of zelfs een gehele sector. Alleen in geval van het reduceren van deze effecten of het liefst volledig laten verdwijnen ervan, kunnen sommige sectoren in het financiële stelsel weer duurzaam opereren.
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account