Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Heb je soms het gevoel dat je boodschap niet overkomt? Leer dan om je verhaal te framen. Door de juiste woorden te gebruiken, overtuig je iedereen, voordat ze het doorhebben.
In iedereen schuilt een meesterframer: ook jij kunt leren hoe je taal zo slim kunt inzetten dat je iedereen om je heen kunt beïnvloeden. Dit praktische boek helpt je stap voor stap om een behendige framer te worden. Wat willen mensen graag horen? Hoe laat een brein zich onbewust verleiden? Welke woorden moet je gebruiken en welke moet je vermijden?
Ga je actie voeren tegen een gewasbeschermingsmiddel of een landbouwgif? Kondig je de reorganisatie aan als een bezuiningsmaatregel of is het een investering in je mensen? Vertel je je partner dat je een week gaat feesten met je vrienden, of is het tijd om je sociale contacten aan te halen?
Als je mensen wilt overtuigen, dan kun je het maar beter goed doen. Of je nou politicus, manager of professional bent, gebruik framing, zodat jouw verhaal de enige waarheid is die telt.
Inleiding
DEEL I - ZIEN
1. Snappen hoe het brein werkt (ook dat van jou)
2. Wat is een frame?
3. Frames zijn echt overal
4. Frames en feiten gaan hand in hand
5. Oefenen met frames zien
6. Frames grondig onderzoeken en testen
DEEL II - DOEN
7. Stap 1. Het kloppend hart: je grote 'waarom'
8. Stap 2. Storytime: je verhaal ontwerpen
9. Stap 3. De juiste woorden en beelden
DEEL III - EN DAN?
10. Blijven bouwen aan je frames in de praktijk
11. De wind van voren krijgen
Tot slot
BIJLAGEN
Analyses bij oefeningen hoofdstuk 5
Checklist: ontwerpen van een frame
Dankwoord
Bronnenlijst
Van dezelfde auteur
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account