Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Platformstrategieën
Nieuwe toetreders zoals Alibaba, Uber, Etsy en AirBnB baseren hun businessmodel op nieuwe tweeweg platformstrategieën, die leveranciers met hun klanten verbinden. Hun businessmodel is niet gebaseerd op transactiewinsten, maar op die van aantrekkelijkheid, service en relevantie voor de markt. Netwerkkansen worden zo ten volle benut.
Jouw organisatie klaar voor de toekomst
In dit boek geeft Molenaar inzicht in de platformstrategie van deze nieuwe toetreders. Een kans voor bestaande bedrijven, winkels, gemeenten, zorginstellingen etc. om opnieuw hun strategie te bepalen. Essentieel om de toekomst van uw eigen organisatie veilig te stellen!
In de pers:
Genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2017 'Nominaties voor PIM Marketing Literatuurprijs 2017 bekend'
Businessinsider.nl publiceerde het artikel 'V&D-opvolger Frendz markeert de komst van het platformmodel – het draait om producten, niet de webwinkel'
Voorwoord
Overzicht van soorten platformen
Inleiding
1 Platformen veranderen ons leven ingrijpend
2 De opkomst van platformen
3 Disruptie: platformen zijn de basis voor de toekomst
4 Driving Forces: wat is de kracht van de organisatie?
5 De transformatie naar de toekomst: verandering door fricties en mogelijkheden
6 Tijden veranderen
Geraadpleegde literatuur
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account