Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Meer klanten en meer omzet. Voor veel directeuren, ondernemers en verkopers is het een ware uitdaging. Zeker nu opdrachten niet meer vanzelf komen aanwaaien en de roep om new business groter is dan ooit. Sales beter de baas maakt de weg vrij om succesvoller te zijn dan ooit.
Vandaag nog actie ondernemen
Werkt je huidige aanpak niet, maar is onduidelijk waar het probleem precies zit? Is het halen van verkooptargets lastig? In Sales beter de baas deelt Edwin de Haas zijn visie op sales en spoort hij je aan vandaag nog actie te ondernemen. Doel is dat je vandaag nog besluit: We gaan het anders doen. We pakken het proactiever aan. We laten succes niet langer aan het toeval over.
Direct toepasbare adviezen
‘De tijd dat opdrachten binnen kwamen waaien, is een beetje voorbij. Ik probeer mensen in beweging te krijgen om hun eigen business te ontwikkelen’, zegt auteur Edwin de Haas over Sales beter de baas. Op een prikkelende manier stelt dit boek herkenbare problemen aan de orde en geeft De Haas direct toepasbare adviezen en oplossingen. Dit boek wordt geïllustreerd door boeiende cases uit de dagelijkse salespraktijk, quotes en korte historische achtergronden van sales.
Voor wie?
Sales beter de baas is geschreven voor directeuren, ondernemers en verkopers met een verkoopuitdaging.
Bekijk hier de bookchat met Edwin de Haas over Sales beter de baas
1 Verkopen, wat is dat eigenlijk?
2 Terug naar de tekentafel
3 Accountmanagers kunnen niet verkopen
4 De baas is de beste verkoper
5 We gaan oplossingen verkopen!
6 Excuuscultuur
7 De ultieme uitdaging: afspraken maken!
8 Bij de klant aan tafel: commitment en het beïnvloeden van besluitvormingsprocessen
9 Gemakzucht is een verkoopziekte
10 Succesvolle sales begint met goed salesmanagement
11 Acquisitie: zelf doen of uitbesteden?
Als u een leesbaar, praktisch en toepasbaar boek over verkopen zoekt, moet u dit boek zeker aanschaffen. Edwin de Haas heeft een boek geschreven dat elke accountmanager zou moeten lezen en elke commercieel verantwoordelijke zich ter harte zou moeten nemen. Lees verder: Sales_Management_REX_Sales_beter_de_baas.pdf
In het licht van de al maar sneller veranderende marktomstandigheden is het van belang dat organisaties en al helemaal alle ingrediënten van het verkoopproces, zich continu en succesvol weten aan te sluiten op deze veranderingen van buitenaf. In de huidige tijd geldt immers voor ondernemingen het credo `change or die`. In `Sales beter de baas` beschrijft Edwin de Haas, op basis van zijn eigen ervaringen en interviews met ervaringsdeskundigen, zijn visie op het verkoopproces, biedt hij inzicht waarom verkoopsuccessen niet op toeval berusten en zet hij uiteen hoe deze successen te bereiken zijn door zowel de verkoper, alsook door de manager, directeur en ondernemer.
`Sales beter de baas` is een boek dat voor iedereen die op één of andere wijze met verkoop bezig is, van grote waarde zal zijn. Voor diegene die net begint als verkoper maar ook voor de ervaren rot in het vak, weet Edwin de Haas op een prettig leesbare wijze de ogen te openen en je in te laten zien hoe verkopen anders kan. Het boek biedt handreikingen die de lezer direct in de dagelijkse praktijk kan toepassen.
Edwin de Haas is oprichter en directeur van CanvassCompany, waarmee hij bedrijven in de zakelijke dienstverlening ondersteunt bij het optimaliseren van de salesperformance. Met de subtitel van het boek `Laat succes niet aan het toeval over` geeft De Haas de indruk dat het verkoopsucces maakbaar is. Vol passie gaat hij in op ieder specifiek onderdeel van het verkoopproces. Hij zegt: `Ook als er geen vraag is naar de producten of diensten, dan is een goede verkoper toch in staat opportunity`s te creëren.` Maar dit vraagt om vertegenwoordigers met een aantal specifieke vaardigheden, te weten: op hoog abstractieniveau kunnen communiceren, breed ontwikkeld zijn, slim zijn en de juiste drive en mentaliteit hebben. Zoals De Haas aangeeft: `Hierin scheiden de jongens zich van de mannen, helemaal in economisch slechte tijden.`
Niet alleen staat de auteur uitvoerig stil bij de verkoper, ook houdt hij een spiegel voor aan de directie. Daarvan verwacht hij minimaal dat zij met oplossingen en ideeën komen. Maar daarnaast ziet hij dat veel directies zelf niet meer op pad gaan terwijl dit juist het verschil maakt. Met op zich voor de hand liggende suggesties daagt hij ze uit om uit de ivoren toren te komen en klanten daadwerkelijk te gaan bezoeken. De Haas beschrijft kort en bondig waar het salesmanagement aan moet voldoen waarmee het lijkt alsof hij duidelijk wil maken dat met het consequent toepassen hiervan duidelijk zichtbaar wordt wie of wat succesvol is of niet en dat hier verder geen ruimte voor welke reden dan ook tussen zit.
De passie en gedrevenheid van Edwin de Haas voel je als lezer. Doordat hij het gehele boek voorziet van talrijke voorbeelden die duidelijk maken hoe het verkopen niet meer gedaan moet worden en deze voorbeelden direct ombuigt met praktische tips van hoe het wél kan, creëert hij een snelheid in het boek waarmee hij tevens een enorme energie over brengt. Hierdoor wil je direct aan de gang om de nodige veranderingen tot stand te brengen.
Naast de kracht van dit boek om de lezer direct te motiveren wordt er een talrijke hoeveelheid van praktische suggesties gedaan. Juist daarom verdient dit boek na het lezen geen plek in de boekenkast maar op het bureau, naast de telefoon en computer, zodat de gedane suggesties dagelijks binnen handbereik zijn ter inspiratie. En mocht na verloop van tijd toch blijken dat het boek niet heeft geleid tot verbeteringen van de salesperformance, dan biedt het laatste hoofdstuk nog de oplossing, want daarin wordt de mogelijkheid van uitbesteden besproken. Wellicht dat na de inzet van deze mogelijkheid het boek alsnog definitief in de boekenkast verdwijnt.
Lex Beijersbergen van Henegouwen MBA is adjunct directeur bij Omroep Reclame Nederland te Hilversum. Hij schrijft recensies op persoonlijke titel.
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account