Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Het recht op invloed
Professionals moeten in de huidige snelle netwerkeconomie harder dan ooit werken om hun vakbekwaamheid en kennis op peil te houden en te verbeteren. Dit is echter nog niet voldoende. De sleutel tot professioneel succes bestaat uit het vermogen om bij cliënten vertrouwen te wekken en door hen in vertrouwen genomen te worden. Door het creëren van vertrouwen, verwerven we het recht om invloed op cliënten uit te oefenen. Vertrouwen vormt ook de basis voor klanttevredenheid en loyaliteit.
De vertrouwensformule
De auteurs onderscheiden door middel van hun model (de vertrouwensformule) de rationele en emotionele elementen van betrouwbaarheid. Zij werken exact en helder de vijf verschillende benodigde stappen uit om een op vertrouwen gebaseerde relatie te creëren:
Iedere stap wordt in een afzonderlijk hoofdstuk uitvoerig beschreven. Tevens zijn er praktische lijsten in De vertrouwde adviseur opgenomen die bedoeld zijn om de effectiviteit van adviseurs mee te vergroten en het vertrouwen mee te toetsen dat je zelf geniet.
Anekdotes, ervaringen en voorbeelden
De vertrouwde adviseur is een prettig leesbaar boek voor zowel de onervaren als de meest doorgewinterde adviseur. Het boek is voorzien van vele anekdotes, ervaringen en voorbeelden (succesvolle en minder succesvolle) van de auteurs zelf en anderen.
Voor wie?
De vertrouwde adviseur is bedoeld voor alle adviseurs, en iedereen die vertrouwd adviseur wil worden.
Inleiding
Deel 1 - Inzichten over vertrouwen
1. Een heimelijke vooruitblik
2. Wat is een vertrouwde adviseur
3. Vertrouwen winnen
4. Hoe adviseren we?
5. De regels van hofmakerij: een relatie opbouwen
6. Het belang van de juiste instelling
7. Oprechtheid of techniek?
Deel 2 - De structuur voor het opbouwen van vertrouwen
8. De vertrouwensformule
9. De ontwikkeling van vertrouwen
10. Contact leggen
11. De kunst van luisteren
12. Het probleem inkaderen
13. De visie op een alternatieve realiteit ontwikkelen
14. toezeggingen doen
Deel 3 - Vertrouwen in de praktijk
15. Waarom is dit allemaal zo moeilijk?
16. Verschillende soorten cliënten
17. De benadering van inspecteur Columbo
18. De rol die vertrouwen speelt bij het krijgen van opdrachten
19. Vertrouwen opbouwen tijdens de huidige opdracht
20. Vertrouwen herwinnen buiten de huidige opdracht
21. Cross-selling
22. Manieren om snel vertrouwen te winnen
Appendix: Onze lijsten gebundeld
Dankbetuigingen
Noten en referenties
Over de auteurs
Index
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account