Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Radicaal en grootschalig
Organisaties moeten sneller en radicaler veranderen dan ooit tevoren. Hoe brengen bedrijven het ervan af als ze deze uitdaging aangaan en wat kunnen we van hun ervaringen leren? In Het hart van de verandering onthullen de auteurs de resultaten van hun gesprekken met meer dan tweehonderd mensen die betrokken zijn geweest bij grootschalige veranderingen. Als uitgangspunt wordt het veranderingsproces van acht stappen genomen uit Kotters internationale bestseller Leiderschap bij verandering. De uitkomsten zijn vaak meer dan verrassend.
Zien, voelen en veranderen
De auteurs introduceren een nieuwe dynamiek van zien, voelen en veranderen. Deze dynamiek brengt verandering op gang en houdt deze gaande, door mensen krachtige motieven voor verandering te laten zien en door te zorgen dat ze zich anders gaan voelen. Kortom, hoe zorg je dat de boodschap niet alleen overkomt, maar dat het gedrag van mensen ook daadwerkelijk verandert?
Videocamera’s, vliegtuigen en verhalen
Met behulp van praktijkvoorbeelden presenteren de auteurs een opeenvolging van gevonden uitdagingen, gemaakte fouten en geleerde lessen. Zowel de essentie van succesvolle verandering wordt behandeld, als de manier waarop die verandering verwezenlijkt kan worden. De beste leiders bij verandering gebruiken geen droge rapporten of analyses om mensen tot positieve actie te verleiden, maar handschoenen, videocamera’s, vliegtuigen, verhalen, schermbeveiligingen en andere concrete elementen. Naast deze verhalen uit de praktijk bieden de auteurs tips en handvatten die je binnen je eigen bedrijf kunt toepassen.
Voor wie?
Het hart van de verandering is bedoeld voor iedere manager die te maken heeft met de implementatie van verandertrajecten en alle mensen in verschillende beroepen en veranderingsfasen.
Voorwoord
Dankbetuiging
Inleiding
Het hart van de verandering
Stap 1: Urgentiebesef vestigen
Stap 2: Een leidende coalitie vormen
Stap 3: Een visie en strategie ontwikkelen
Stap 4: De veranderingsvisie communiceren
Stap 5: Een breed draagvlak voor de verandering creëren
Stap 6: Korte termijnsuccessen genereren
Stap 7: Verbeteringen consolideren en meer verandering tot stand brengen
Stap 8: Nieuwe benaderingen verankeren in de cultuur
Conclusie: We zien, we voelen, we veranderen
Verhalenindex
Over de auteurs
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account