Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
Wat is Operational Excellence?
Je hoort het tegenwoordig bijna in alle organisaties: 'Operational Excellence', of korter 'OpX'. En dat maakt het nu belangrijker dan ooit. In veel organisaties is Operational Excellence zelfs opgenomen in de strategie. Maar wat is het precies en hoe voer je het effectief in?
Juiste klantwaarde tegen de laagste kosten
OpX gaat om het doelmatig én doeltreffend inrichten en managen van de operationele organisatie, die daardoor steeds weer in staat is de juiste klantwaarde tegen de laagste kosten te realiseren. Hiervoor zijn vaak technieken zoals Lean en Six Sigma geschikt, maar ook de Theory of Constraints (ToC) en concepten zoals Het Nieuwe Werken (HNW) en Agility (wendbaar organiseren).
Onmisbare handvatten
Maar hoe bepaal je nu wanneer welk concept werkt en wanneer niet? En hoe realiseer je de operationeel excellente organisatie? Dit boek biedt de onmisbare handvatten om OpX succesvol in te voeren in alle soorten organisaties in alle sectoren.
Een cultuur van continu verbeteren
OpX gaat echter niet alleen om ‘optimaliseren’ of het toepassen van ‘harde’ verbetertechnieken; leiderschap en het realiseren van een cultuur van continu verbeteren, waarin gestreefd wordt naar perfectie, zijn even belangrijk. Het daadwerkelijk invoeren en borgen van verbeteringen vereist immers draagvlak waarvoor meestal een gedragsverandering nodig is: ook bij het management.
Toepassen, implementeren en realiseren
Dit boek is een vervolg op Operational Excellence nieuwe stijl en gaat meer in op het toepassen, implementeren en realiseren van OpX in profit- en non-profitdienstverlening. Het boek biedt onmisbare handvatten om OpX succesvol in te voeren in alle soorten organisaties, van industrie tot dienstverlening.
Voor wie?
Operational Excellence is bedoeld voor managers in alle soorten organisaties die met Operational Excellence en/of Lean Six Sigma te maken hebben of daarmee te maken krijgen.
Voorwoord
1. Operational Excellence
2. Operational Excellence in serviceomgevingen
3. Operational Excellence & Lean Management
4. Operational Excellence & Six Sigma
5. Operational Excellence & andere verbetermethoden
6. Invoeren/realiseren van Operational Excellence
Literatuur
Register
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account