Bekijk ons hele aanbod
Onderwijs
Gezondheidszorg
Juridisch
Management
Geschiedenis & Filosofie
De omzet van morgen
Omdat het werk niet langer vanzelf op professionele dienstverleners afkomt, staan het acquireren van nieuwe opdrachten en het werven van nieuwe klanten voortdurend hoog op de agenda. Een essentiële succesfactor hiervoor is het optimaal bedienen van de huidige klanten en het goed onderhouden van de relaties die er al zijn. 'De klanten van vandaag zijn belangrijk voor de omzet van morgen', aldus een van de professionals die in dit praktijkboek aan het woord komen. De vraag is alleen: hoe te beginnen? En waar?
Durf te kiezen
Voordat je veel tijd, geld en energie in je relaties investeert, is het de moeite waard om eens goed na te gaan welke klanten veel waarde voor je creëren. Dat betekent dat je moet durven kiezen. Alleen dan is relatiemanagement een investering die ook echt zijn vruchten afwerpt.
Twee gezichtspunten
In Professionals en relatiemanagement beschrijven Kwakman en Burgers dat initiatieven met het oog op beter relatiemanagement kunnen worden ingedeeld naar twee gezichtspunten:
De vier P's van relatiemanagement
Wanneer deze twee criteria gecombineerd worden, ontstaan er vier categorieën die de vier P’s van relatiemanagement vormen:
Ambassadeurs
Professionals & Relatiemanagement biedt praktische adviezen om je relaties systematisch aan je te binden, ze verder te ontwikkelen en ambassadeurs van ze te maken voor jouw bureau. Kernbegrippen in dit boek zijn: marketing, relatiemanagement, klantgerichtheid, professionele ontwikkeling, advisering. De belangrijkste thema's die aan bod komen zijn:
Voor wie?
Professionals & Relatiemanagement is geschreven voor alle professionals die naast uitvoerend en vakinhoudelijk professional ook verantwoordelijk zijn voor klanten en in hun dagelijkse praktijk relatiemanagement meer planmatig willen aanpakken. Maar het is ook interessant voor de managers van deze professionals die naast het management van hun eigen relaties op zoek zijn naar een bureaubrede, strategische aanpak.
Voorwoord
1. Relatiemanagement als acquisitiestrategie
2. Durven kiezen voor klanten
3. De vier P’s van relatiemanagement
4. Investeren in relatiemanagement
5. Organiseren van relatiemanagement
Overzicht van geïnterviewde personen
Over de auteurs
Literatuur
Register
Je hebt een zakelijk account nodig om dit product te kunnen bestellen. Je bent nu ingelogd met het e-mailadres: .
Wil je dit e-mailadres gebruiken voor je zakelijk account?
Ander e-mailadres gebruiken voor zakelijk account Huidig e-mailadres gebruiken voor zakelijk account