Persbericht: 3458 - De code voor directeuren en managers die hun bedrijf sterker, slimmer en sneller willen maken
In haar eerste boek legt bedrijfsstrateeg Camilla van den Boom de code 3458 uit waarmee bedrijven succes kunnen hebben in een snel veranderende wereld. 3458 is een combinatie van verschillende methodes, modellen, concepten, theorieën en tools die bedrijven in de praktijk geholpen hebben om sterker, slimmer en sneller te worden. Het boek is een uitgave van Boom uitgevers Amsterdam.
Bedrijven onder druk
“Bedrijven staan onder druk. Onduidelijke doelen, ouderwetse bedrijfsstructuren en traditionele denkwijzen leggen het af tegen een wereld die versnelt en daardoor onvoorspelbaar is. Design thinking, agile, scrum en lean helpen bedrijven weliswaar met deze nieuwe werkelijkheid om te gaan, maar dat is niet genoeg”, aldus Van den Boom. “Bedrijven vallen steeds sneller en harder om.”
Het systeem op de schop
De tijd van eenmalige interventies is voorbij. Een bedrijf is een systeem waarin verschillende onderdelen als radertjes in elkaar grijpen. Wil je een bedrijf klaarstomen voor de toekomst, dan moet je volgens Van den Boom het gehele systeem aanpakken. “Bedrijven moeten terug naar de tekentafel en zich realiseren dat ze met een lineaire strategie niet ver meer komen. Strategie moet een doorlopend, integraal en dynamisch proces worden, wat betekent dat strategie en operatie parallel aan elkaar lopen.” Om bedrijven te helpen dit onder de knie te krijgen, ontwikkelde Van den Boom de methode 3458
Visueel en visionair
3458 - Strategiemaken en Organisatiekraken - is een visueel en visionair boek met zo min mogelijk tekst. Het geeft directeuren en managers concrete handvatten om de code te kraken waarmee hun bedrijf het beste de toekomst in kan gaan. Het is een boek waarmee je meteen zelf aan de slag kunt. De auteur verzamelde voor dit boek de meest fundamentele inzichten uit haar recente projecten en presenteert ze zo simpel en begrijpelijk als mogelijk, zonder ruis. Er wordt zo min mogelijk stilgestaan bij cases uit het verleden, omdat die in veel gevallen al niet meer relevant zijn. Wat telt zijn het heden en de toekomst.